- Belföld
- máv
- balaton
- északi part
- déli part
- vonat
- átszállás
- székesfehérvár
- pályaudvar
- átépítés
- vágányzár
- menetrend
Pokoli lesz nyáron a Balatonra vonatozni
További Belföld cikkek
-
Rengeteg döglött halat szórtak ki a fűre Gáborján mellett, a rendőrség is nyomozott az ügyben
- Kiadták a riasztást, akár 100 kilométer per órával is lecsaphat a viharos szél
- Fürjes Balázs távozik a kormányból, ő lehet a NOB következő magyar tagja
- Munkagépekből lopott több száz liternyi üzemanyagot a jászberényi tolvaj
- Az udvarláshoz hasonlították az akkumulátorgyárak építését a parlamentben
Hétköznap közel felével, míg hétvégén negyedével kevesebb vonat indul majd Budapestről Balatonfüredre, mint tavaly, a déli parti közlekedést pedig átszállások bonyolítják majd - derül ki a MÁV-Start oldalára fokozatosan felkerülő nyári vasúti menetrendből. A HVG úgy tudja, az esztergomi vonal villamosításának és a székesfehérvári pályaudvar átépítésének csúszásával magyarázzák a döntéseket.
Fehérváron visszafordul a vonat
Idén nyáron a főváros felé induló északi parti járatokat rendesen megritkítja a MÁV. 2015-ben napi 7 gyorsvonat és 7 sebesvonat, plusz hétköznap 3, hétvégén 6 mentesítő járat indult Budapestről Balatonfüred felé, de a június 18-án életbe lépő idei nyári menetrendben hétköznap a tavalyi 17 vonatból már csak 10 vonat marad meg,
A kieső szerelvények idén elindulnak majd ugyan Balatonfüredről, de vissza is fordulnak majd Székesfehérváron, vagyis ott kell majd átszállniuk másik vonatra a Balaton felől érkezőknek, hogy eljussanak az egyelőre még üzemelő Déli pályaudvarra. A HVG információi szerint erre azért van szükség, mert az esztergomi vonal villamosítása nem készült el, ezért a MÁV rendelkezésére álló 31 darab korszerű Desiro motorvonatból 18-at az északi part helyett az esztergomi vonalon használnak, és a nem megfelelő karbantartás miatt általában nem is üzemképes az összes. A MÁV-Start dízelüzemű járműparkjából egyedül ez a 31 jármű képes a 120 km/h-s sebességre, ami szükséges a balatoni menetrend tartásához.

Az Elvira.hu-n tájékoztatást jelentetett meg a vasúttársaság, amely szerint: "a 2016. évi nyári menetrendi időszakban – 2016. június 18-tól 2016. augusztus 28-ig – Székesfehérvár állomás átépítése miatt a Balatont érintő vasútvonalakon vágányzári menetrend lesz érvényben".
Ugyanakkor az északi parti járatritkításnak látszólag semmi köze nem kellene legyen a fehérvári pályaudvaron zajló munkálatoknak, sőt: a felújítás akár amellett is lehetne érv, hogy ne a szűkös kapacitású állomáson forduljanak vissza Füred felé a vonatok.
Siófokig is át kell szállni
A fehérvári pályaudvar felújítása a forgalmasabb, déli parti közlekedést is érzékenyen érintheti: a MÁV-Start honlapon most elérhető menetrend szerint június 18-tól augusztus 28-ig a Székesfehérváron érvényben levő vágányzár miatt
ami jelentősen megnehezítheti a közlekedést a Balaton irányába. A találomra kiválasztott június 19-i napon 17 a Déliből Siófokra közlekedő járatból összesen 6 átszállás nélküli, de ezek többsége is hajnalban vagy este 9 után indul.
Az északi parti járatritkítás miatt a közkedvelt Balatonakarattyának, Balatonkenesének és Balatonfűzfőnek hétköznap 7-tel, hétvégén pedig 5-tel kevesebb fővárosi vonattal kellene beérniük,
A HVG értesülései szerint egy MÁV-Start-os számításban úgy kalkulálnak, a nyirbálás a potenciális utazók 5 százalékát riaszthatja el, miközben egy vasutas forrás úgy számol, a megspórolt gázolaj összértéke az északi parti járatoknál nagyjából 50 millió forint lesz, ami a MÁV-os költségvetés szintjén nem jelentős összeg.
A MÁV-ot kérdeztük az intézkedések okáról, amint válaszolnak, frissítjük a cikket.