Augusztusra már elfogyott a 3 milliárd forintos kvótakampány-pénz, Rogánék még 800 milliót fizettek

2016.09.07. 22:23

Eredetileg 3,1 milliárd forintot kapott a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodától két cég, hogy tájékoztató kampányt szervezzen az október 2-i betelepítés elleni népszavazásra. Augusztus végére viszont teljesen elfogyott ez a pénz, ezért szeptemberben újabb 800 millió forintos közbeszerzést írtak ki, amelyet ugyanaz a két cég nyert meg, mint az eddigi kampányt – tudta meg szerdán a Népszabadság a szocialista Harangozó Tamástól, aki közérdekű iratbetekintésen bukkant rá az újabb tételre a szerződések között. 

A két cég Rogán lépcsőházi szomszédjának, Csetényi Csabának a vállalkozásai, a Network 360 Reklámügynökség és az Affiliate Network Kft.

Arról, hogy az elmúlt hónapokban a Rogán minisztériumától kapott büdzsét túllépték Csetényi cégei, eddig nem jelentek meg hírek. Harangozó is csak úgy vette észre az újabb 800 milliós tételt, hogy végignézte a kampány összes szerződését.

Eszerint viszont kimerítették a teljes kampánykeretet: a lap kérdésére még augusztusban ugyanis azt válaszolta a tárca, hogy összesen 3,9 milliárd forintos kerettel dolgoznak.

Csetényi ügynökségeinek nem a kvótakampány az első állami megbízása, ahogy arra a Népszabadság rávilágít. Tavaly 300+300 millió forintból két kék plakátos tájékoztatási kampányt is szerveztek, egyet a bevándorlás ellen, egyet pedig a kormány sikereinek népszerűsítésére.

Az idén áprilisban a Miniszterelnökség 5,1 milliárd forint értékű kommunikációs tenderét nyerték meg. A két cég már tavaly is jól ment, Csetényi összesen 700 millió forint osztalékot tudott kivenni belőlük.