Dömötör
9 °C
18 °C
Index - In English In English Eng

A szakszervezet szerint napi engedély kellene a lerobbant 3-as metrók üzemeltetésére

2016.11.03. 13:03

Egyenként és naponta engedélyeztetné a 3-as metró vonalán működő szerelvények forgalomba állítását az Egységes Közlekedési Szakszervezet azok után, hogy a BKV elnök-vezérigazgatója egy napilapnak azt nyilatkozta: egyáltalán nincs veszély a vonalon, sehol nem kell leállítani az utasszállítást.

Az EKSZ az üzemeltetésben résztvevő munkavállalók védelmében azt követeli a cégvezetéstől, hogy mostantól csak olyan szerelvényt küldjön forgalomba, amelynek biztonságát egy felelős „főnök” a nevével ellátott engedéllyel garantálja. 

A szakszervezet szerint "tűrhetetlen és nevetséges cirkusz zajlik az egyértelműen lerobbant műszaki állapotú 3-as metró üzemeltetése körül". Bármit is próbálnak elhitetni egymással – és az utasokkal – a döntéshozók és politikusok, egyértelműen az ő lelkükön fog száradni, ha valami baleset történik a vonalon – nyilatkozta Nemes Gábor szakszervezeti vezető annak kapcsán, hogy egy napilapban megjelent: Bolla Tibor BKV elnök-vezérigazgató szerint még ilyen műszaki állapotban sem veszélyes utasokat szállítani a szerelvényeken.

A cég egyik legnagyobb érdekvédelmi tömörülése, az Egységes Közlekedési Szakszervezet ezért azt követeli, hogy ezek után vegyék le a felelősséget a szerelvények karbantartói és kezelői válláról úgy, hogy mostantól minden forgalomba küldött szerelvényre legyen külön napi engedély egy, a munkáltatót képviselő felelős, vezető beosztású aláírásával – követeli az elnök.

Nemes emlékeztet: a szakszervezet már többször jelezte házon belül, és nyilvánosságra is hozta, hogy bizonyos műszaki berendezések és a szerelvények állapota miatt kockázatos a 3-as metró üzemeltetése. Ebben a helyzetben enyhén szólva is aggályos forgalomba küldeni egyes kocsikat. Az elnök leszögezi: szinte biztos, hogy egy műszaki hibából adódó balesetért is a legkisebb „láncszemeket”, vagyis a karbantartókat vonnák felelősségre. Pedig ők csak megpróbálnak megfelelni a főnökeik elvárásainak: üzemeltetni kell a vonalat és a szerelvényeket a csaknem vállalhatatlan állapotok ellenére is.

- Ezek után döbbenten olvastuk a hírt, hogy Bolla Tibor elnök-vezérigazgató szerint nincs ok az aggodalomra – háborog Nemes. Amennyiben Bollának igaza van, akkor ezt dokumentálnia is kell a cégvezetésnek – véli az elnök. A szakszervezet követeli: mostantól minden egyes forgalomba küldött szerelvény műszaki állapotáért egy felelős beosztású vezető álljon jót, s csak az ő aláírásával menjenek ki a 3-as metró szerelvényei.  A szakszervezet szerint csak így lehet a felelősöket egyértelműben behatárolni és felelősségre vonni egy esetleges műszaki hibából adódó balesetért.