Zsófia
15 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

Mészáros Lőrinc másodfokon is pert vesztett a strómanos perében

2017.03.27. 13:34
Szigetvári közleményben strómanozta Mészáros Lőrincet, aki pechjére sajtó-helyreigazítási pert indított tavaly. Az Együtt honlapja azonban nem minősül sajtóterméknek, így a pert most már másodfokon is elbukta. Szigetvári továbbra is fenntartja állítását, miszerint Mészáros Lőrinc Orbán Viktor strómanja, ám, hogy ez a szólásszabadság kereteibe belefér-e, most sem derült ki.

2016 augusztusában írtuk meg, hogy bár korábban úgy tűnt, nem zavarja Mészáros Lőrincet, Felcsút polgármesterét, a Horvátországban is terjeszkedő gázszerelőből lett milliárdos vállalkozót, hogy Orbán Viktor strómanjának nevezik, 2016-ra megunta és polgári pert indított az Együtt, illetve annak akkori elnöke, Szigetvári Viktor ellen.

A párt egy júliusi közleményében azt állította, Mészáros horvátországi nyaralójáról szóló hírekből valójában Orbán elszámolatlan vagyonát ismerhettük meg. Mészáros akkor nem csak azért kért helyreigazítást, mert hogy a horvátországi villa nem is az övé (hanem az egyik cége nevén van), hanem azért is, mert Orbán strómanjának nevezték. Így azzal a közleménnyel is baja van, ami arról szólt, hogy az általa vásárolt földterületek is a miniszterelnök érdekeltségei valójában.

Meglepő volt, hogy épp akkor akadt fenn ezen Mészáros, hiszen a párt különböző közleményekben már korábban többször is strómanozta: "újabb megbízásokkal fizetik ki Orbán strómanját" - írták például.

„Szigetvári Viktor, az Együtt elnöke szerint Mészáros Lőrinc pereskedése nem tántoríthat el senkit: ki kell állni az igazságért. Ezért az Együtt nem vonja vissza kijelentéseit, amelyekkel Orbán Viktor strómanjának nevezte Mészáros Lőrincet. Szigetvári Viktor szerint mindenkinek tudnia kell, Orbán Viktor Magyarország leggazdagabb embere, aki vagyonához tisztességtelenül jutott, és pénzét Vlagyimir Putyin mintáját követve strómanok kezelik"

– írta a per bejelentésekor az Együtt.

Mészáros sajtó-helyreigazítási pert indított, így a bíróság először hiánypótlásra szólította fel, hogy mutassa meg, miért nevezhető a párt honlapja sajtóorgánumnak. Ezután újra benyújtotta Mészáros és ügyvédje, azt állítva, hogy az Egyuttpart.hu gazdasági tevékenységet folytat: haszonszerzést remél, hiszen adományokat is gyűjtenek, netbolt is működik rajta. A bíróság szerint azonban a párt weboldala nem minősül újságnak, így azt mondta ki 2016 novemberében, hogy sajtó-helyreigazítási keresetnek nincs helye.

A Fővárosi Ítélőtábla március elsejei keltezésű friss, másodfokú ítélete pedig helybenhagyta az elsőfokú ítéletet. Fellebbezésnek helye nincs, mondta ki, így az jogerős. Az Ítélőtábla emellett kötelezi Mészáros Lőrincet, hogy fizessen meg az államnak 48.000 (negyvennyolcezer) forint le nem rótt fellebbezési illetéket.

A bírósági ítéletben azt írják:

„A bíróságnak a sajtótermék meghatározása során szűken kell értelmeznie. A sajtó feladata ugyanis elsősorban a közvélemény gyors, pontos, hiteles tájékoztatása, míg a szabad véleménynyilvánításnak teret engedő termékek esetén ez a követelmény nem érvényesül, ezért a felelősségrendszer is más. Ezen felületekkel szembeni szigorúbb, így sajtófelelősségi szabályok ugyanis ahhoz vezethetnek, hogy indokolatlanul és aránytalanul szűkülnének a közügyekben való megnyilvánulási lehetőségek. A perbelihez hasonló feküleleteken megjelenő sérelmezett közlések esetén a személyiségi jogi keretek között kereshet az érintet jogvédelmet".