Ödön
9 °C
17 °C
Index - In English In English Eng

Hibás volt a kéttannyelvű érettségizők matematika feladatsora

2017.05.09. 11:35 Módosítva: 2017.05.09. 12:04

Az angol nyelven kedden matematikából középszinten érettségizők feladatsorában az egyik feladat hibás volt, tudtuk meg az egyik kéttannyelvű gimnázium igazgatójától.

"Az érettségi kezdete után 60 perccel szólt nekünk az Oktatási Hivatal, hogy a 16/B jelű feladat hibás. Gyorsan meg is nézte az angol nyelven matematikát oktató tanár kollégánk, és valóban, azt látta, hogy abban a formában, ahogy a feladatlapon szerepel, a feladat megoldhatatlan. Az angol szövegleírásában olyan jellegű elírás volt, ami miatt lehetetlen volt helyes megoldást készíteni" - mondta az Indexnek az igazgató.  A feladatban a  size  szó helyett kétszer is  type  szó szerepel.

A hibás feladatban egy rajzolt hóember gombjai alapján kellett számításokat végezni

Alább a feladatban dőlttel szedtük a nyelvileg hibás kifejezéseket. A type (típus) kifejezések helyett a size (méret) kifejezés lett volna a helyes.

16) b

Calculate the radius and the central angle of the sector. (Ignore the extra bits required to sew the nose together.)

Mum also marked the places for the two eyes and three front buttons of the snowman. She found six different types of black buttons in her sewing box, at least three of each type. She would sew on two buttons of equal size for the eyes, while the three front buttons will increase in size from top to bottom. The three front buttons may be the same size, smaller, or greater than the eyes.

Amikor ez bebizonyosodott, az iskola illetékesei megkérdezték az Oktatási Hivataltól, hogy milyen jogosultságaik vannak ilyen esetben, és azt a tájékoztatást kapták, hogy az igazgató időhosszabbítást rendelhet el. Ezt meg is tette, 15 perccel tovább írhatták az érettségizők a matek feladatokat. A szaktanár pedig javította a feladat szövegét olyan módon, hogy értelmes és megoldható legyen, tudtuk meg az igazgatótól.

Ebben az iskolában a diákok nagyon nem örültek a helyzetnek, többen attól tartottak, hogy abból lesz bajuk, ha nem az eredeti, központilag kiadott feladatot, hanem a helyben javított feladatot oldják meg. A megoldókulcsból fog kiderülni, hogyan kell értékelni a feladatot, azt viszont egyelőre még a tanárok sem látták.