Kicsit mi is belekavarodtunk az M0-s új gigakörforgalmába
További Belföld cikkek
- A Coca-Colának is gyárt alumínium dobozokat a Makón épülő kínai üzem
- Nem gyilkolt, nyomokat tüntetett el az emberölés miatt körözött 16 éves nyíregyházi lány
- Rubik Ernő első bevételéből olyan autót vett, amelyhez ötven év után is kötődik
- Magyar Péter: Vogel Evelin nyakláncának a medáljában volt a lehallgatótechnika
- A havas tájakon kemény mínuszokra ébredhetünk
Amilyen összetett a körforgalom, olyan bonyolultra sikerült a több résztvevős láncszalagátvágás is a helyszínen:
A körforgalom lényege, hogy
- a forgalomváltozásra reagáló jelzőlámpák engedik be az autósokat, tehát elvileg kisebb lesz a dugó;
- a néhol háromsávosra duzzadó körforgalomba a tervezett irányba vivő sávon kell belépni, ha azt az elején elrontja valaki, nehéz korrigálni, tehát a kőbabasorral elválasztott sávok miatt kevesebb a baleset.
Olvasóink egy hete tesztelik a körforgalmat, és a következő észrevételeket küldték:
Jelzőlámpák hétköznap:
„A péntek reggeli, hétköznapinál gyérebb forgalomban jól át lehetett jutni a kereszteződésen, de szombaton a Duna-kanyar felől érkezőket a szokásos 300 m-es torlódás várta, annak ellenére, hogy a híd felől nem volt sor. A beharangozott forgalomfüggő lámpavezérlés nem kezelte a helyzetet.”
Jelzőlámpák hétvégén:
„Ma behajtva az Auchan/Aldi stb. komplexumhoz, azt tapasztaltam, hogy a vásárlás után a területet elhagyni vágyók gyakorlatilag a belváros délutáni csúcsforgalmát megszégyenítő kocsisort képeztek. A forgalmat szombat délelőttönként egyébként eddig is zsúfoltság jellemezte, de olyat még nem tapasztaltam, hogy a bevásárlóközpontba érkezőket a McDonald's vonaláig álló kocsisor akadályozza.”
Az Index gyorstesztje alapján megállapítottuk, hogy elsőre elég furcsa a körforgalomba behajtani. Békásmegyer felől elég egyértelmű volt a sávválasztás. Amikor a zöldet megkaptam, a kőbabasor vezette a kocsisort. Azt viszont csak utólag konstatáltam, hogy a körforgalmon belül is eljöttem egy lámpa mellett, ami csak a reményeim szerint volt zöld.
Egy teljes kört szerettem volna tenni, hogy átéljem, milyen az eltévedt autósoknak, de a körforgalom nem ad erre lehetőséget: legkésőbb a 3. kijáratnál, de egy szerencsés, két kőbabasor közötti sávváltással is max. a 4. kijáratnál kidob magából a körforgalom. Korrigálni tehát nem nagyon lehet, legfeljebb szabálytalankodva.
Olvasónk ezt így látta:
„Sajnos szombaton és ma reggel is volt baleset a körforgalomban. Ez a forgalmi rend változása miatt bizonyos mértékig érthető, de a forgalomszervezők és építők közel sem tettek meg mindent ezek elkerülésükért. A Szentendre felől érkező és a Megyeri-híd felé tartó autósok sok furcsasággal találkoznak. A besorolás rendjéről például csak 50 méterrel a kereszteződés előtt kapunk először tájékoztatást, amikor már jobbára késő is.”
A rendszer bonyolultságára vonatkozó kérdésünket feltettük a helyszínen Szilvai Józsefnek, az építtető Magyar Közút vezérigazgató-helyettesének is, aki a következő tanácsot adta:
Szilvai elmondta, hogy a körforgalomban a forgalmi átadás óta eltelt egy hétben nem volt olyan baleset, ahova rendőrt kellett volna hívni, legfeljebb néhány koccanás.