Titkolja a Fidesz és a kormány, hogy hirdetett-e kedvezményesen
A Népszava hiába kérdezte meg a Miniszterelnöki Kabinetirodát és másfél hónapja a Fideszt, mennyire jellemző az a gyakorlat, hogy a kormány ingyenes, kedvezményes hirdetési lehetőséget vesz igénybe, kérdéseire nem kapott választ. A Népszava azt szerette volna tudni, hány ilyen eset történt, mekkora összegről és konkrétan mely hirdetésekről van szó, valamint ha kért vagy kapott, akkor azt milyen indokkal tette a kormány.
A Népszava szerint azzal, hogy nem kaptak választ, a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Fidesz sem cáfolta, hogy ingyenes, kedvezményes hirdetési felületeket kapott volna - ki tudja, hányszor és milyen értékben.
Mindez azért érdekes, mert Kósa Lajos fideszes frakcióvezető a TV2 Mokka című műsorában fakadt ki azon, hogy az ellenzék elutasítja a kormánypárti plakáttörvényt. Ezután Kósa összevetette az LMP és a Jobbik plakátkiadásait, és arra jutott, hogy az LMP sokkal többet fizetett egy hirdetési felületért, mint a Jobbik. A fideszes politikus korábban arról is beszélt, hogy az ingyen vagy nagyon alacsony áron adott plakáthely „üveggyöngynek” minősül.
A Fidesznek nagyon fontos, hogy elfogadják a Simicska és a Jobbik ellen kitalált új plakáttörvényt. Ezért - ahogy arról korábban írtunk - MSZP-sekkel kezdtek egyeztetni, és már körvonalazódott is egy megállapodás a két párt között. Ám Botka Lászlónak nagyon nem tetszett a formálódó alku, így kedden közbelépett. Szerinte el kell kerülni a látszatát is mindenféle kollaborációnak a Fidesszel.