Metrókáosz lincshangulattal a Nyugatinál
További Belföld cikkek
- Magyar Péter: Vogel Evelin nyakláncának a medáljában volt a lehallgató technika
- A havas tájakon kemény mínuszokra ébredhetünk
- Kigyulladt egy raktár a IV. kerületben, a tűzoltók megfékezték a lángokat
- Hadházy Ákos a Kelenföldi pályaudvaron ragadt, durva szavakkal támadt neki Lázár Jánosnak
- Kihúzták az Eurojackpot pénteki nyerőszámait
A péntek reggeli csúcsforgalomban ismét elromlott a felújított orosz metrókocsi a 3-as metró vonalán.
Az Újpest felé tartó metró a Nyugati pályaudvar állomáson robbant le. Munkatársunk a szerelvényen volt, azt tapasztalta, hogy a metró nagyjából 10-12 percig állt az állomáson zárt ajtókkal, a tömött kocsiban és a peronon álló tömeg értetlenül egymást bámulta. Eközben nem történt semmi azon kívül, hogy a metró vezetője a hangosbemondókban 6-8-szor elnézést kért, majd azt mondta be, hogy a szerelvénynek vissza kell tolatnia, és újból beérkeznie az állomásra, hogy ki lehessen nyitni az ajtókat.
A zsúfolt kocsiban feszült hangulat volt, többen fideszezni, mészároslőrincezni, bezzeg a nyolcvanasévekebenezisjobbvolt-ozni kezdtek.
„Stadion, az van, de ezt a metrót nem tudják megcsinálni”.
„Gyerekek, nyugi, mindjárt engedik a gázt."
„Emberek, meg kéne próbálkozni egy vésznyitással, segítsenek kifeszíteni az ajtót!"
Két metrókocsiból végül úgy jutottak ki az utasok, hogy két izmosabb férfi szétfeszítette az ajtót. A vezető végül végigment a kocsin, és mechanikusan, kívülről kinyitotta a többi ajtót. Több olvasónk is arról számolt be, hogy a vésznyitók nem működtek rendesen. Facebook-kommentekben is írták, hogy
az ajtó vésznyitóját alig lehetett elfordítani 2 kézzel, a gumiszalag nem engedett, valamint a kar is megmakacsolta magát (...) több ember segítsége kellett az ajtó felfeszítéséhez.
A szerelvény ezután az állomáson állt, ahol lenn több tízméteres sor várta, hogy feljusson a felszínre.
Egy olvasónk azt írta: a Klinikák állomásnál szállítottak le mindenkit a metróról, majd az állomást le is zárták. A metrót egy ideig buszokkal pótolták egy viszonylag hosszú szakaszon (a Nagyvárad tér és Újpest-Központ között), de ez sem ment zökkenőmentesen.
Újpest felé egy pótlóbuszon a sofőr kérdezte az utasokat, hol is vannak pontosan a megállók és merre kell fordulni egyes kereszteződésekben. Az Arany János utca és a Nyugati között pedig a lerobbant metrót pótló egyik busz is lerobbant – írta olvasónk, Péter.
A BKK közlése szerint a 3-as metró negyed kilenc után kezdett ismét a teljes vonalon közlekedni.
Az elmúlt napokban számos hír jelent meg arról, hogy a felújított, és nemrég üzembe helyezett orosz metrók számos bizonytalansággal üzemelnek. Csütörtöki cikkünkből az derül ki, hogy többször volt már a mostanihoz hasonló eset, amikor nem nyílt ki a metró ajtaja. Volt olyan, amikor kinyílt, és nyomban visszazáródott, volt olyan, amikor az utasokkal teli metrón mondták be, hogy utasokat nem szállít.
A felújított metró hibáiról Tarlós István március végén azt mondta: azok normális gyerekbetegségek, mert ha egy ekkora rendszer ilyen nagy mértékű felújításon esik át, akkor a kezdeti időszakokban előfordul ilyesmi.
A legsúlyosabb metróhiba június elején fordult elő: akkor a Kálvin téren mindkét oldalon kinyíltak az ajtók. Ezután döntöttek úgy, hogy kábelekig visszabontják az orosz metrót, hogy megtalálják a hiba okát. Egyelőre úgy tűnik, nem sikerült. De hát hosszú még az élet.
Frissítés: megszólalt a metrós szakszervezet, és elég szomorú dolgokat állapított meg. Például, hogy rossz a rendszer kommunikációja, a szerelvény nem is tudta, pontosan hol van, amikor nem nyitotta ki az ajtókat, ráadásul a felújított szerelvények kisebb teljesítményűek, mint a régebbiek voltak.