Ödön
1 °C
11 °C

Folytatja a negatív kampányt a Fidesz, mert működik

2017.07.20. 13:45
A kormány eredményeinek bemutatása mellett az ellenfél elleni negatív kampányra is készül a Fidesz 2018-ban. A párt kommunikációs igazgatója Tusványoson elárulta, hogy a fideszesek facebookos jelenlétével nem elégedettek, így digitális munkatársakat küldenek a jelöltekhez.

Bárhogy is szidják az értelmiségi szalonokban a szembesítő kampányt, azt, hogy túl sok a plakát, még negatív kampánynak is lehet mondani, de valójában ez működik.

Hidvéghi Balázs, a Fidesz kommunikációs igazgatója kerek perec kimondta Tusványoson azt, amit az elmúlt hónapok/évek történéseiből, az utcákat ellepő brüsszelező, majd Soros-plakátokból amúgy is sejthettünk. A Fidesz a 2018-as kampányát az eredmények ismertetése mellett egy kiadós negatív kampányra fogja felfűzni, amelyet Hidvéghi szisztematikusan szembesítésnek nevezett.

Csütörtök délelőtt a politikai kommunikációról és a kampányok kulisszatitkairól volt szó Tusnádfürdőn, a Bálványosi Szabadegyetemen, és megtudhattunk néhány információt a 2018-as kormányzati kampánytervekről is.

Hidvéghi azt mondta, hogy a fő nehézséget az okozza a Fidesznek, hogy jövőre úgy kell eladni a Fidesz „politikai termékét”, hogy nyolc éve kormányoznak, Orbán Viktor pedig harminc éve van a politikában. A kommunikációs igazgató szerint bár még sok dolog nincs eldöntve, alapvetően két irányba indul majd a kommunikáció.

Egyrészt lesz egy eredményeket közvetítő kampány, amely a kormány számára előnyös adatokat fogja kiemelni. „De a jó hírek kevésbé érdekesek, mint a rossz hírek, a negatív hírek keltik a szenzációt” – mondta Hidvéghi. Éppen ezért lesz negatív kommunikáció is, amelyben a fideszesek elmondják, mit csinált rosszul az ellenfél.

Hogy ki az ellenfél? Az ellenzék mellett Hidvéghi szerint Brüsszel kritikája is megmarad, hiszen a migráció erőltetése várhatóan jövőre sem került le a napirendről.

Digitális munkatársakat küldenek a jelöltekhez

A nagy kérdés, hogyan, milyen üzenetekkel, milyen csatornán kommunikáljon a Fidesz. Hidvéghi felmérésekkel igazolta, hogy bár elsősorban a tévéből ismerik a politikusokat a választók, az internetnek és a Facebooknak is tagadhatatlanul nő a szerepe. A Fidesz jövőre mindenképp rágyúr a Facebookra, hogy így érje el az 5,2 millió magyar felhasználót.

A fideszes pártközpont éppen egyre jobban sürgeti már most, hogy a jelöltek hozzanak létre és szakszerűen használják a Facebook-profiljukat. Azonban „nem olyan egyszerű, mert bármilyen spontánnak tűnik, ezek politikai üzenetek.

Ügyesen kell csinálni, hogy ne legyen buta a végeredmény.

Ezért a Fidesz digitális munkatársakat küld a választókerületekbe, akiknek az lesz a feladatuk, hogy segítsék a jelölteket a posztolásban. A munkatársak azt vizsgálják, az adott körzetben miről érdemes posztolni, milyen bejegyzések következnek a jelölt személyiségéből. A munkatársak feladata lesz, hogy rávegyék az esetleg húzódozó jelölteket, hogy a privát szférájukat is megosszák a közönséggel. Mindez persze nyílt beismerése annak, hogy a párt vezetése elégedetlen a fideszesek facebookos jelenlétével.

Egyszerűsíteni lehet, csak hazudni nem szabad

A Baczkó Norbert, a Fidelitas kommunikációs igazgatója által moderált beszélgetésen részt vett a miskolci fideszes kampányt vezető Faragó Csaba is, aki annyit tett ehhez hozzá, hogy náluk kis csoportos találkozók szervezésével is igyekeznek felpörgetni a kampányt. A harmadik résztvevő, Porcsalmi Bálint, az RMDSZ ügyvezető elnöke pedig azt mondta, hogy határon túl sokkal inkább a regisztrációra, a technikai tudnivalókra, a levélszavazat helyes elküldésére kell felhívni a figyelmet, hiszen a határon túliak nagy része már most tudja, kire fog szavazni (a Fidesz 2014-ben a levélszavazatok 95 százalékát szerezte meg).

A beszélgetés visszatérő eleme volt, hogy a kampányszakértők azon merengtek, egyre egyszerűbben, bulvárosabban kell kommunikálni, hiszen az emberek nem olvasnak hosszú szövegeket, a Facebookon főleg képeket néznek, a Twitteren is maximum 140 karaktert olvasnak. Azzal győzték meg magukat, hogy az egyszerűség nem áll ellentétben a morállal. Hidvéghi Balázs hozzátette, hogy az a lényeg, hogy „immorális, hazug dolgokat nem szabad mondani”.

Kommentelheted a cikket az Index Facebookján!

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?