Előd
6 °C
16 °C
Index - In English In English Eng

Hűtlen kezelés miatt nyomoznak a BKK online jegyértékesítési rendszere miatt

2017.08.03. 16:58 Módosítva: 2017.08.04. 08:44

Az Országos Rendőr-főkapitányság megerősítette az Index azon információját, hogy feljelentés alapján nyomozás zajlik a Budapesti Közlekedési Központ online jegyértékesítési rendszerének botrányos bevezetése ügyében. "Feljelentés alapján a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda hűtlen kezelés elkövetésének gyanúja miatt rendelt el nyomozást ismeretlen tettes ellen" - írta kérdésemre a rendőrség.

A feljelentést Szaniszló Sándor, az MSZP fővárosi képviselője tette, tudjuk meg.

A BKK az új, online jegyértékesítési rendszert a vizes világbajnokságra időzítve vezette be, de gyorsan kiderült, hogy a rendszer könnyen manipulálható, majd egymás után derültek az egyre megdöbbentőbb információk a rendszerrel kapcsolatban.

Az már kiderült, hogy a BKK a bevezetés előtt heteken át tesztelte a rendszert, és állítólag 450 hibát talált. A hibákat jelezték, majd a rendszert fejlesztő T-Systems a hibák elhárításáról biztosította a BKK-t, és felelősséget vállalt azért, hogy a platform biztonsággal elindítható.

Ehhez képest a rendszer beindítása után rögtön, egy 18 éves fiatal rájött, hogy a bérlet ára szabadon módosítható, ő például 50 forintért tudott bérletet venni. Erről értesítette a céget, majd az Indexet is. Nyomozás indult, a rendőrség őt is kihallgatta.

A későbbiekben az adatbázis sebezhetőségéről érkeztek információk, több ezer felhasználó adatához jutottak hozzá ismeretlenek. Aztán az is kiderült, hogy a rendszer fejlesztésére nem is írtak ki külön pályázatot, hanem egy régebbi megállapodást egészített ki a BKK a T-Systems-szel.

A most indult hűtlen kezeléssel kapcsolatos nyomozásról a rendőrség a nyomozás érdekeire való hivatkozással nem árult el további információkat.