István, Vajk
17 °C
34 °C

Mától működnek a beléptetőkapuk a Deák téren

DSC 0560
2017.08.30. 15:24 Módosítva: 2017-08-30 15:26:51

Csütörtökön újabb forradalmi lépés következik a budapesti közlekedésben: átadják az első beléptetőkapukat a Deák Ferenc téri metróállomáson, írja közleményében a BKK. Egyelőre csak a  a metró Sütő utcai kijáratánál lehet a kapukkal találkozni, mert a BKK itt teszteli „éles környezetben” a működésüket.

Az utasok mostanában kizárólag mindkét irányból nyitott kapukkal fognak találkozni az állomáson.

A Sütő utcai kijárathoz összesen 10 beléptetőkaput telepítettek, melyeket – tekintettel arra, hogy mindez egy tesztidőszak kezdete –  az utasok a kezdeti időszakban mindkét irányból csak nyitott állapotban használhatnak.

DSC 0570
Fotó: Hegedűs Márk

Ha minden rendben megy, „néhány hetes ismerkedési időszakot követően, mikor az utasok már megszokták a kapukon történő áthaladást, további funkciók is tesztelésére kerülnek”, írja a BKK.

  • Tehát még egyszer: ezek a kapuk az első hetekben nyitva lesznek, „így azok semmilyen beavatkozást nem igényelnek az utazóközönség vagy a beléptető személyzet részéről”.
  • Ad2: Két-három hét múlva csak a metróból kifelé vezető irányban elhelyezett kapuk fognak nyílni automatikusan, ellenőri beavatkozás nélkül. A kapuk nyitása-zárása tehát automatikusan történik. 
  • A metró területére történő belépésre használt kapuk, várhatóan 2018-tól záródnak majd.
  • A kapukon való áthaladás irányát az azokon elhelyezett kijelzők jelzik, ezt kezdetben kordonok és személyzet is segíteni fogja.

Mivel továbbra is szükséges a papíralapú jegyek és bérletek ellenőrzése, ezért az ellenőrzési rendszer nem változik.

A kapukról:

  • A folyosószélessége – a nemzetközi tapasztalatokkal összhangban – körülbelül 60 cm, ami a kényelmes áthaladást biztosítja.
  • Minden kijárat – így a Sütő utcai is – irányonként 1-1 széles kapuval is fel lesz szerelve, amelyek folyosószélessége 90 cm, így bárki számára kényelmesen használható.
  • Összesen 810 kaputest, közel 530 állomási és közel 11 ezer járművekre kihelyezett érvényesítő készülék telepítését tervezik. 
  • A végső állapot eléréséhez, azaz ahhoz, hogy az összes kapu rendeltetésszerűen működjön, szükséges az elektronikus jegyrendszer teljes infrastruktúrájának rendelkezésre állása.

Az elektronikus jegyrendszer egy korszerű, könnyen és egyszerűen használható jegy- és bérletrendszer, amely az ügyfelek igényeihez rugalmasan alkalmazkodik.

A rendszer elindulásával a papírra nyomtatott jegyek és bérletek fokozatosan megszűnnek, szerepüket az elektronikus utazási kártyák veszik át.