Tíz perc után vették fel a telefont 112-es segélyhívón

2017.12.20. 09:45

A Blikk  számol be arról, hogy több mint tíz perc után vették fel a telefont a 112-es segélyhívón, amikor egy sztrókot kapott nőhöz mentőt próbált hívni a családja. 

D NOE20170607010
Fotó: Bruzák Noémi

Az ötvenkilenc éves nőhöz a háziorvos érkezett ki, aki a vizsgálat után közölte a családdal, hogy azonnal mentőt kell hívni. Előbb a 104-es segélyhívóval, majd az orvos tanácsára a 112-vel próbálkoztak többször is. Végül több mint tíz perc után vették fel nekik a telefont. 

A mentő így csak hosszú után idő után ért ki, közben a nő többször rohamot kapott. A háziorvos stabilizálta, majd kórházba szállították, ahol megállapították, hogy sztrókot kapott, azóta jobban van.

A lap megkereste az Országos Mentőszolgálatot a történekkel kapcsolatban, de még nem kaptak választ, a rendőrségtől pedig a következő tájékoztatást kapták: "Egy férfi kérte a mentőszolgálat kapcsolását, mivel a 104-es segélyhívó számot nem vették fel. A bejelentőtől átvette a telefont a háziorvos, akivel a 112-es operátora tisztázta a bejelentő nevét, a helyszínt. 10 óra 9 perc 36 másodperckor adatlapot küldött a mentők irányítócsoportjának. A hívás 50. másodpercében átadta a hívást a mentésirányítónak".

A 112-es segélyhívóval kapcsolatban már egy ideje megy a vita, hogy jó ötlet volt-e bevezetni a rendőrség, a tűzoltóság és most már a mentők hívásait is egységesen kezelő számot.