Móric
6 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

Kilenc ellenzéki párt gyűjt aláírásokat a 3-as metró akadálymentesítéséért

2017.12.20. 17:25 Módosítva: 2017.12.20. 17:27

Kilenc ellenzéki párt összefogott és közösen gyűjti az aláírásokat azért, hogy a budapestiek népszavazáson dönthessenek a 3-as metró teljes akadálymentesítéséről - közölte az MTI.

Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője november közepén kezdeményezett népszavazást a metró akadálymentesítéséről, egy sajtótájékoztatón elmondta, 138 ezer érvényes aláírást kell összegyűjteniük. Az aláírásgyűjtés a jogorvoslati határidők lejárta után várhatóan január 3-án indulhat és február 3-ig tarthat.

Horváth Csaba kérdése így hangzik: "Akarja-e Ön, hogy a 2017-2020 között történő budapesti M3-as metróvonal felújításával egyidejűleg valósuljon meg ezen metróvonal valamennyi megállójának teljes értékű akadálymentesítése, az 1997. évi LXXVIII. törvény 2.§-ának 1. pontjában meghatározottak szerint?".

A politikus szerint a 3-as metró teljes akadálymentesítése 20 milliárd forintba kerülne, ekkora összeget fizetnek be a budapestiek adó formájában naponta az államkasszába. Nem fordulhat elő, hogy a fővárosiak harmincévente ne kaphassák vissza egynapi adóbefizetésüket - hangoztatta.

Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője politikán felüli ügynek nevezte az akadálymentesítést és arra hívta fel a figyelmet, Budapest deklarálta, hogy képes megszervezni egy olimpiát. Ha arra lett volna 3000-4000 ezer milliárd forint, akkor a teljes körű akadálymentesítésre is jutna 20-30 milliárd forint - mondta.

Bartha Péter, a Modern Magyarországért Mozgalom elnökségi tagja elképzelhetetlennek nevezte, hogy a közösségi terek felújítása úgy történjen meg, hogy kirekesztenek annak használatából csoportokat.

Hagyták azt "szétrohadni"

A Fidesz a hírre azt közölte, hogy Horváth Csaba és társai 20 éven át tartó kormányzásuk alatt "a kisujjukat sem mozdították" a budapestiek biztonságos közlekedése érdekében. A Fidesz szerint "most azok beszélnek a 3-as metróról, akik kormányzásuk idején hagyták azt "szétrohadni". A 4-es metróberuházást pedig "szétlopták". A kormány és a főváros erőfeszítéseinek köszönhetően sikerült befejezni a 4-es metrót és elindult a 3-as metró felújítása, amelyre már évtizedekkel ezelőtt lett volna szükség.