Duplán költött Rogánék hivatala médiamegjelenésre

2018.01.04. 08:36

A Magyar Nemzet a közbeszerzési adatbázisban található adatok alapján kiszámolta, hogy 2017-ben a Rogán Antal kabinetminiszter alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) 46,7 milliárd forintot osztott szét az állami intézmények kommunikációjára, nyomdai és PR-költségekre. 2016-ban 25 milliárd forintos keretközbeszerzést írtak elő 2017-re, így a valóságban majdnem kétszeresét költötték a keretnek. A pénzeket olyan cégcsoportok kapták, amelyek eddig is sikerrel szerepeltek tendereken: a Magyar Nemzet Balásy Gyulát, Kuna Tibort és Csetényi Csabát említi.

A Magyar Nemzet szerint idén a legnagyobbat Balásy Gyula cégei, a Lounge Design és a New Land Kft. hasították, közel 30 milliárd forint elköltésének lehetőségét nyerték el. Balásyék főleg a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Magyar Turisztikai Ügynökség kommunikációját és médiamegjelenéseit viszik. Mögötte Szijjártó Péter jó barátjának, Kuna Tibornak az érdekeltségei, a Young & Partners és a Trinity International végeztek. A két társaság 12,9 milliárd forintnyi megbízást nyert el 2017-ben. Kuna cégeinek két legnagyobb megrendelője a Magyar Villamos Művek és a budapesti vizes vb-t lebonyolító cég volt. Csetényi Csaba cégei, a Network 360 és az Affiliate Network ezúttal csak 3,5 milliárd forint állami pénzt kapott, pedig a Magyar Nemzet korábbi számításai szerint 2014 óta 25,5 milliárd forint központi megbízást kaptak.