Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Lassabb a 4-6-os egy szakaszon a rossz sínek miatt

D NOE20170912015
2018.01.27. 10:00

Azt írja a Járókelők Facebook-oldala, hogy még tavaly jelezték nekik, hogy a Rákóczi tér és a Harminckettesek tere között a villamos tűrhetetlenül zajos, a BKV pedig most válaszolt nekik, mégpedig azt, hogy a felújítást már betervezték, de addig is lassítják az adott szakaszon a villamosokat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindkét irányba 25 Km/órás sebességgel mennek az érintett szakaszon a villamosok. 

"A napokban megérkezett az illetékes Budapesti Közlekedési Központ válasza, melyben azt írják, hogy elkészültek a kiviteli tervek a jelzett sínszakasz felújítására, a munkát - a forgalomkorlátozási lehetőségek figyelembevételével és a közbeszerzési eljárás sikeres lefolytatása esetén - 2018 folyamán tervezik elvégezni. A zajhatás csökkentése, valamint az állagmegóvás érdekében szakterületük kezdeményezte, hogy a felújításig az adott szakaszon a villamosok csökkentett sebességgel közlekedjenek" - írják.

A válasz ugyan most érkezett, de a lassítás már érvényben van egy ideje. A villamosok ezzel 1 jelzést, azaz 1 percet buknak mindkét irányba.

Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója Facebook-oldalán hosszú posztban fejtette ki, miért szerencsétlen a társaság reakciója, válasza.

Többek között azt írja:

  • A közbeszerzési eljárások jócskán el tudnak, el is szoktak csúszni - egy olyan pályafelújítás, aminek még el sem indult a a beszerzése, legalább fél év távra van.
  • Ráadásul hasonló okból már a Nagykörút más szakaszain, az Oktogon környéken is van sebességkorlátozás, a tavaly “felújított” nagypaneles pálya környezetében.
  • Fél éven át emberek százezreinek munkába, iskolába jutását lelassítani a lehető legrosszabb döntés egy ilyen helyzetben.
  • Ráadásul a Nagykörúton feszített, villamosbarát lámpaprogram működik (amit legutóbb 2017-ben tudtunk megvédeni), ha a villamos lelassul, nem néhány másodpercet veszít, hanem egy lámpát bukik - azaz egy teljes perccel nő a menetidő.

De a döntés mechanizmusát is véleményezte:

Jól ismert a mechanizmus: a pályafelújításra szükség van és a BKV műszaki középrétege az ilyen sebességkorlátozásokkal valójában nyomást gyakorol a főnökeire és a politikusokra. Kisebb javítások és karbantartás helyett hagyják látványosan rohadni, hogy legyen rá egyszer egyben jelentős forrás, mert a kiszámítható karbantartáshoz szükséges finanszírozásban nem reménykednek.

(Borítókép:  Bruzák Noémi / MTI)