Judit
3 °C
7 °C

A kettes metró tízig nem járt az Örs és a Deák között

2018.02.07. 07:44 Módosítva: 2018-02-07 10:05:29

Nem járt délelőtt 10-ig a 2-es metró az Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér között, a BKK Facebook oldalán közölték, hogy 10 óra óta újra teljes vonalon járnak a szerelvények. 

9 óra előtt a rendőrség közölte: baleset történt, aminek vizsgálják a körülményeit.

Korábban a BKK a Facebookon azt írta, hogy a metró üzemkezdettől, 4 óra 27 perctől várhatóan 7 óráig nem közlekedik, de később módosítottak ezen, és a hatóság és a BKV Zrt. még egy óra türelmet kért. Így volt remény arra, hogy 8-tól majd teljes vonalon jár a kettes metró, de ez 10 óráig nem történt meg. Pótlóbuszok szállították az utasokat, hatalmas torlódás volt az utakon. 

Aztán a BKV 9 után kiadott egy közleményt a leállás okáról, hogy még szerdán kora hajnalban az M2-es metróvonalon szolgálatot teljesítő 

két szolgálati vonat koccanásos balesetet szenvedett a Blaha Lujza téri megállónál, az ütközés során a pótkocsik kisiklottak.

"Az üzemszünetben történt baleset során személyi sérülés nem történt, az eset vizsgálata, valamint az anyagi kár megállapítása folyamatban van. A rendőrségi vizsgálat folyamatban van, a helyreállítási munkálatok megkezdődtek" - írták 9 órás közleményükben, de később a BRFK módosított, hogy mégis csak volt sérült, mégpedig egy könnyebb sérültje volt a balesetnek. 

Nyomozás is indult a metróbaleset miatt, a BRFK a baleset körülményeinek és a személyi felelősség tisztázása érdekében vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt indított nyomozást, és két embert előállított.

Volt már metrókoccanás

2016 decemberében történt hasonló eset: akkor utolérte egymást és összekoccant két metrószerelvény az M2-es metró Pillangó utcai megállójában. Egy szemtanú arról számolt be, hogy a metró durvábban állt meg, mint egy vészfékezésnél, és szinte minden utas elesett. Tízen sérültek meg, közülük a mentők kilenc embert vittek kórházba zúzódásokkal, végtagsérülésekkel.

Azt a koccanást  a nagy szél által a sínekre hordott falevelek okozhatták, amik már többször is okoztak túlcsúszást, sőt leállást a 2-es metró felszíni állomásain (Pillangó utca, Örs vezér tér). A helyzetet érzékelve a BKV sebességkorlátozást rendelt el: azóta sem oldották fel a 30 km/órás alacsonyabb maxsebességet.

A hatóságok és a rendőrség egy évig vizsgálta, hogy mi lehetett a baj a Pillangó utcánál, majd tavaly decemberben kiadták a vizsgálati eredményt, ami szerint nem történt emberi mulasztás. Műszaki, előírásbeli hiányosságokat tette felelőssé a Közlekedésbiztonsági Szervezet és javaslatokat tett a BKV-nak a hasonló esetek elkerülésére. Kimondták, hogy a feltorlódó falevelek okozta csúszósság megszüntetésére tett intézkedések nem voltak alkalmasak az esemény megelőzésére.

A KBSZ azt javasolta, hogy a BKV a szerelvény gyártójával közösen dolgozzon ki olyan műszaki megoldást, amely szélsőséges időjárási körülmények között is biztosítja a megfelelő tapadást. 

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?