Saját plakáttörvényét játszotta ki a Fidesz, és ezt még dokumentálta is
Saját csapdájába esett bele a Fidesz: júniusban, néhány nappal azután, hogy NAV-nyomozók szálltak ki Simicska Lajos milliárdos reklámcégéhez, a Mahir Cityposterhez begyűjteni az Orbán Viktort gengszterező „Ők lopnak, Mi visszavesszük” feliratú plakátok számláit, a parlamenti többség elfogadta, hogy a költségvetési támogatásból működtetett szervezetek kizárólag a lehető legdrágábban, listaáron tehetnek ki plakátokat.
A szigorítások szerint ha egy reklámcég pártokkal akar üzletelni, le kell adnia a kormányhivatalhoz a részletes listaártáblázatukat.
A választási kampányidőszak hivatalos kezdete előtt a Fidesz gyorsan megszórta az országot egy Soros Györgyöt és az ellenzéki vezetőket összemosó plakáttal. A plakátoknak helyet adó hét cég közül a legnagyobb, 60,7 millió forintos megrendelést a JCDecaux Hungary Zrt. kapta.
És itt jön az, amit a 24.hu szúrt ki, éppen a kormányhivatalhoz leadott listaártáblázatban: a JCDecaux 2018. január 1-jétől – épp a választás előtti időszakra – 50 százalékkal megemelte az óriásplakáthelyek listaárait.
a január 29-én Kubatov Gábor pártigazgatóval megkötött szerződésben a 2017-es listáron számolta el a hirdetési felületeket.
A két listaár közötti különbséggel a Fidesz mégiscsak jelentős kedvezményhez jutott: a feltüntetett 0 százalék helyett valójában 33 százalékkal olcsóbb lett a számla, 340 plakáthely esetében ez 30 millió forintos tétel.
Frissítés: a JCDecaux sajtóügynöksége közölte, hogy a törvényeknek megfelelően jártak el, és az alapján számolták a 2017-es listaárakat.
(Borítókép: A Fidesz plakátja Budapesten a XIX. kerületi Üllői úton 2018. február 2-án. - f otó: Kovács Tamás / MTI)