Vendel
7 °C
19 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Rengetegen bringáztak a bringás Budapestért

2018.04.23. 00:10

Vasárnap délután bringások ezrei vonultak fel Budapesten az I bike Budapest keretében. Egészen pontosan a szervezők és a rendőrök szerint 25 ezren bicikliztek a jó időben. 

A közös tekerés célja az I bike-osok szerint

egy olyan város megteremtése, ahol gyerekektől idősekig bárki bringára tud ülni, mert egy ilyen városban sokkal jobb élni.

A menetet René van Hell, új holland nagykövet nyitotta meg. Ez a tizedik év, hogy a nagykövetség segít meghonosítani azokat a jól bevált megoldásokat, amiknek köszönhetően Hollandiában már több kerékpár van, mint ahányan laknak.

Idén volt kisgyerekes családoknak I bike Mini is, ahogy jótékonysági biciklialkatrész-gyűjtés, zenés piknik és bringás fotózás is volt az örömtekerés mellett. A Tabánból egy nagy körrel a Városligetbe tekert a tömeg, az útvonalválasztással szerették volna felhívni a figyelmet arra, hogy a felújítás előtt álló Lánchídnál, a rakpartokon és az átalakuló Városligetben is vegyék majd figyelembe a kerékpárközlekedés szempontjait. A Magyar Kerékpárosklub szerint ugyanis ezek nélkül "nem csak Budapest 2030-ra tervezett 10 százalékos kerékpáros közlekedési aránya nem lesz elérhető, de a városlakók igényeit sem lehet kielégíteni."

Egyre nagyobb rá az igény

A Kerékpárosklub adatai alapján egyre több budapesti jön rá, hogy a bicikli legegyszerűbb és legszabadabb közlekedési eszköz. Ezt szerintük a BKK utcai kerékpárszámlálóinak adatai is bizonyítják, idén tavasszal többen bicikliztek át a bicikliutakon elhelyezett detektorok felett, mint tavaly ilyenkor. A legnagyobb ugrást a Bem téren és az Árpád-hídon mérték.

A Bem téri bicikliúton 2017. április 20-ig 4766 volt a legtöbb kerékpározó, míg idén már 5180 a voltak a legtöbben itt. Az Árpád hídon is nagy ugrást mértek, ott a tavaly tavaszi 2567 után idén tavasszal már 2909 volt a legtöbb napi bringa. A Csepelre vezető bringaúton volt arányaiban a legnagyobb, 22 százalékos ugrás: 993 helyett 1215 volt eddig a legnagyobb idei adat. Kisebb növekedést mértek a Múzeum körúti és a Hungária körúti bicikliúton is.

A Kerékpárosklub szerint, ha a város felvenné a lakói tempóját, és a legkevésbé autózásra tervezett, de legnagyobb dugóktól szenvedő belső kerületekben is határozott stratégia alapján, minden beruházás során újabb helyet adnának a kerékpározóknak, hamar egy sokkal jobb Budapesten élhetnének az érintettek.

Mindez persze nem biztos, hogy olyan egyszerű lesz, tekintve, hogy a szabályozó, pontosabban Tarlós főpolgármester nyíltan beszélt korábban arról, hogy a főváros "szélsőségesen tömegközlekedés-orientált” szerinte, majd elmélkedett az autós közlekedés erősítéséről, a tömegközlekedés és a kerékpáros közlekedés visszaszorításáról.