Huba
19 °C
33 °C

Csak azt szeretném, ha jönne a mentő

12241109 1650286258586628 5222969112437429797 o
2018.04.24. 10:13
Erzsébetről március végén írtunk. Ő az az agyvérzéses, nehezen mozgó beteg, aki állítja, hogy papucsban és köntösben hagyta őt az Üllői úton a betegszállító autó, miután a kórházban véletlenül a csepeli lakcíme helyett ugyanazt az utcát, házszámot, de XIII. kerületi címet tüntettek fel a szállítólapon. A nő most újra hoppon maradt: MRI-re kellett volna mennie, de a mentő, akit csepeli lakcímére várt, Angyalföldre ment. Erzsébet le is maradt a vizsgálatról. A háziorvosa által a mentőt megrendelő igénylőlapon – helyesen – a csepeli lakcím szerepel, de az Országos Mentőszolgálat állítja: mégis az orvos hibázott. Több furcsaság is van a történetben.

Erzsébet márciusban többedik alkalommal agyvérzéssel került kórházba, egy hétig kellett bent feküdnie. Amikor hazaengedték, a kórház tévesen egy másik, csepeli lakóhelyétől legalább félórányi autózásra lévő, de ugyanolyan nevű angyalföldi utca címét adta meg a betegszállítóknak. A nő már két órája a betegszállítóban ült (más betegeket raktak ki és vettek fel), amikor kiderült, hogy hibás a címzés. Erzsébet azt mondja, épp az Üllői úton tettek ki valakit, amikor „egyszer csak azt mondta a betegszállító, hogy akkor most engem hazavisznek Angyalföldre. Mondtam gyorsan, hogy minek mennék én oda, nem ott lakom."

Na jó, akkor most kiszállunk.

– mondta a friss agyvérzéses Erzsébetnek kisebb vita után a betegszállító, aki azt bizonygatta, hogy arra a címre kell menni, ami a papíron van. Tehát az angyalföldire, ami valójában nem Erzsébet lakcíme. Ki is tették az Üllői úton a gyakorlatilag járóképtelen beteget, onnan a közeli épület portásának segítségével taxit hívott, és úgy ment haza Csepelre.

A betegszállítást koordináló Országos Mentőszolgálat (OMSZ) most arról tájékoztatta az Indexet, hogy az AMS Mentőszolgálat betegszállító kocsija vitte és rakta ki Erzsébetet, és a cég szerint az eset nem is úgy történt, ahogy Erzsébet meséli.

A betegszállítást végző AMS Mentőszolgálat az OMSZ-nek azt mondta, hogy „amikor útközben kiderült a címtévesztés, a beteget tájékoztatták arról, hogy a többi beteg célba juttatása (a XIII. kerület környéki címek) után továbbindulnak vele tovább a valódi címre, Csepelre. A beteg indulatosan tiltakozott, és kijelentette, hogy ő kiszáll a kocsiból, további szállítását visszautasítja. Ezt a személyzetnek aláírásával is igazolta. A beteg nem a cikkben jelzett papucsban, hálóingben, hanem utcai ruhában volt, állapotát illetően nem merült fel járóképességet, illetve kommunikációs vagy döntési képességet befolyásoló tényező" – fogalmaztak. 

Annak ellenére állítják, hogy Erzsébet hazudik a ruházatáról, hogy korábban Vizy András, a Főtaxi szóvivője az Indexnek megerősítette, amit Erzsébet elmondott. Az agyvérzéses nő Ugyanis végül taxival ment haza, és a taxis is úgy látta, hogy pizsamában, köntösben és papucsban volt.

Erzsébet most azt mondja, nagyon felháborítja, hogy meghazudtolja őt a betegszállító. Valóban aláírta a papírt – ezt márciusban is elmondta már –, de olyan idegállapotban volt, hogy fogalma sincs, mit ír alá. 

„kék pizsamában voltam, bordó köntösben és drapp papucsban, tehát nem igaz, amit a betegszállító állít. Nem értem, miért nem kérnek inkább bocsánatot. Azóta sem keresett engem senki. de igazából még ez sem olyan fontos, én csak annyit szeretnék, ha oda jönne a mentő, ahová hívjuk, és oda vinne, ahová szeretnék menni. Járni ugyanis továbbra sem tudok”

– fogalmazott. Ez a vágya viszont egyelőre nem valósulhat meg, ugyanis április közepén Csepel helyett Angyalföldre ment érte a mentő, újra hibásan rendelték meg neki az autót.

Megint Angyalföld, Csepel helyett

Április 12-én MRI-vizsgálatra kellett mennie az ORFI-ba, délelőtt 9-re volt beutalója a vizsgálatra, és mivel nem tud rendesen járni, a körzeti orvos mentőt rendelt neki a bejutáshoz. „Mondták neki, hogy mindenképpen be kell érnie időben, mert ha késik, már nem tudnak foglalkozni vele, és akkor el se induljon. Szegény egész éjszaka ideges volt, nem igazán tudott aludni, reggeltől várta türelmesen a mentőt, hogy elvigyék a vizsgálatra. De az nem jött. Rákérdezett telefonon az orvosnál, hogy mi a helyzet, aki azt mondta neki, várjon türelemmel, jönni fog. Aztán később kiderült, hogy a mentő érte ment, de csodák-csodája, nem Csepelre, hanem a XIII. kerületbe, Angyalföldre, megint az ugyanolyan nevű utcába” – mesélte az Indexnek Erzsébet férje, Zoltán.

Az Indexnek meg is mutatta a „Betegszállítási utalvány” elnevezésű megrendelőlapot, amin teljesen egyértelműen látszik, hogy Erzsébet háziorvosa pontosan, jól láthatóan és helyesen, a papíron két helyen is a csepeli lakcímet tüntette fel. Egyszer nyomtatottan, egyszer pedig kézírással, jól olvashatóan a XXI. kerületi cím látható.

A dokumentum szerint tehát az orvos jó címre kérte a mentőt, Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és pr-vezetője az Indexnek viszont azt mondta, hogy „ellenőriztük a jelzett betegszállítás OMSZ-ra tartozó elemeit, és megállapítottuk, hogy a betegszállítás megrendelője adott meg téves címet.”

Az OMSZ állítja, hogy birtokában van egy hangfelvétel, ami bizonyítja, hogy Erzsébet esetében ezúttal is hibás volt a mentőrendelés. „A hangfelvétel felhasználása csak a jogszabályokban foglaltak szerint történhet, így azt nem áll módunkban Önnek kiadni” – írták az Indexnek. A hangfelvétel hiányában csak feltételezni lehet, hogy feltehetően az történhetett, hogy az orvos vagy asszisztense a telefonos mentőrendelésnél hibás kerületcímet adott meg. 

(Borítókép forrása:  AMS Betegszállító Kft. Facebook oldala)