Gyöngyi
5 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Azonnali kormányzati vizsgálat indult a Ryanair poggyászbotránya miatt

2018.07.24. 10:27 Módosítva: 2018-07-24 14:44:46

Budapest Főváros Kormányhivatala közleményben jelentette be, hogy a Ryanair poggyászbotránya miatt György István, Budapest kormánymegbízottja azonnali, átfogó vizsgálatot kezdeményezett a fogyasztóvédelmi főosztály bevonásával.

Mint írják,

a légitársasággal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztálya hétfőn vizsgálatot rendelt el és az ügyben eljárást indított, amelyről a hivatal a vizsgálat lezárását követően ad majd bővebb tájékoztatást.

Mint ismert, két hete vasárnap a Ryanair Budapest-Las Palmas járatával a csomagok jelentős hányada nem érkezett meg, emiatt több tucat utas csomagok nélkül maradt a Kanári-szigeteken. Múlt vasárnap megismétlődött a botrány, a légitársaság már Budapesten közölte az utasokkal, hogy a csomagokat nem viszi el a gép, mert túlsúlyos. Választás elé állították az utasokat: vagy maradnak a gépen, és később kapják meg a csomagjaikat kint, vagy ha ez így nem jó, akkor szálljanak le.

A Hvg.hu cikke szerint Kubatov Gábor Fradi-elnök és Fidesz-képviselő is rajta volt a most vasárnapi gépen, és el is utazott a Kanári-szigetekre. Az Index a kabinetfőnökétől megkérdezte, hogy lehet-e összefüggés a kormányzati vizsgálat és aközött, hogy Kubatov is a gépen volt. Várjuk a választ, amint megérkezik, frissítjük a cikket.

Arról, hogy mitől és miért lehet túlsúlyos egy gép, és mit tehetne ennek elkerülésére egy légitársaság, ebben a cikkünkben írtunk. Arról pedig, hogy megsértette-e a Ryanair a repülésbiztonsági szabályokat, amikor megengedte az utasoknak, hogy a feladott, de el nem szállított bőröndjeikből kivegyék a legszükségesebb dolgaikat, ebben a cikkben olvashat.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) már hétfőn jelezte, hogy álláspontjuk szerint a Ryanair tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait.Mint közölték, poggyászok késése esetén is jár kártérítés a fogyasztónak a légitársaságtól, nem csak a csomagok sérülése, elvesztése után.

Frissítés 14:30-kor: A Ryanair az MTI megkeresésére azt válaszolta,

már folyik a vasárnapi, a Budapest-Las Palmas járatról lemaradt csomagok közvetlen kézbesítése.

Mint mondták, a csomagok pakolási nehézségek miatt nem jutottak fel a járatra és elnézést kérnek az utasoknak az okozott kellemetlenségekért. A fővárosi kormányhivatal által indított vizsgálattal kapcsolatban a Ryanair annyit közölt: a légitársaság minden, az esetet érintő megkeresésre válaszolt.

A Ryanair ugyanakkor azt nem közölte, hogy hány csomagot szállítottak utólag Las Palmasra és hogy hány utas fordult eddig hozzájuk kártérítési igénnyel. A poggyász késése, megrongálódása, elvesztése, megsemmisülése esetén a Montreáli Egyezményben foglalt szabályok szerint a légitársaság kártérítést fizet, ha azért a légicég a felelős. A kártérítés összege utasonként 1130 különleges lehívási jog (SDR - jelenleg 1 SDR mintegy 390 forint).

Kommenteljen a Facebook oldalunkra kitett cikkünk alatt: