Szakaszos lezárásokkal felújítás kezdődik az M0-son
Az M0-s autóút déli szektorán, az 51-es főút és az M6-os autópálya közötti szakaszán található hidakat felújítják, az M1-es autópálya felé vezető oldalt pedig ezzel egy időben beton burkolatúra építik át.
A beton burkolatú pálya építése és a hidakon zajló munkálatok miatt az érintett pályaoldalt teljes egészében a kivitelezés idejére szakaszosan lezárják. A lezárt szakaszok előtt a forgalmat sávelhúzással vezetik át a szemközti oldalra.
Ahhoz, hogy ezt megvalósíthassa a kivitelező, új üzemi átjárókat épít, épített az elmúlt hetekben a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elválasztó sávban a később szakaszosan átterelt forgalom számára, ezzel biztosítva a folyamatos és biztonságos közlekedést az autóút érintett területein. A munkálatok a következő ütemhez értek, így a felújításhoz szükséges terelés kiépítését kezdik meg.
A forgalomterelés kiépítése július 29-től, vasárnaptól várhatóan két hétig tart, amelyet a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az esti, éjszakai időszakban végez.
- Az M1-es felé vezető oldalon továbbra is a belső sávok zárására kell készülni a Ráckevei Duna-ági híd térségében és az M6-os autópálya csomópontja térségében.
- A forgalomterelések teljes kiépítése után, várhatóan augusztus közepétől nem lehet kihajtani az M1-es felé vezető oldalról az M6-os autópályára és Nagytétény, Budatétény felé. Az erre közlekedők a 6-os számú főúti csomópontban hagyathatják el az autóutat és a 6-os számú főúton keresztül érhetik el úti céljukat.
- Az M5-ös autópálya felé vezető oldalról nem lehet majd a 6-os főútra balra kanyarodni Érd, Pécs felé. Az erre közlekedőknek az autóútról korábban kell lehajtaniuk és az M6-os autópályán közlekedhetnek, amelynek az M0 autóúttól Érd észak csomópontig tartó szakasza díjmentesen vehető igénybe.
- Az üzemi átjárók építésének ideje alatt, ahogy az M0-as autóút munkaterületei mellett általában 60 km/órás sebességkorlátozás van érvényben, erre az autóút felett található változtatható jelzésképű táblákon is felhívják a figyelmet. Ennek ellenére a helyszínen dolgozó szakemberek visszajelzései alapján a közlekedők nagy része átlagosan 100 km/órás sebességgel halad el mellettük, így fokozottan veszélyes körülmények között végezhetik munkájukat.