Ödön
2 °C
11 °C

Megszületett a Csepeli Dugócsökkentési Terv

2018.08.31. 10:45
A Csepel-szigeten, Szigetszentmiklós térségében három különálló beruházás indult az elmúlt hónapokban, melyek a térség jelentős forgalma mellett nagy torlódással járnak. A Magyar Közút ígérete szerint felgyorsítják a munkákat, rendőri segítséget, forgalomfüggő lámpaprogramokat vetnek be a dugók csökkentésére.

A Magyar Közút közleménye szerint jelenleg Szigetszentmiklós és Csepel térségben három beruházás zajlik, ami óriási dugókat okoz a hét elejétől kezdve

  1. a Massányi út felújítása Szigetszentmiklós Város Polgármesteri Hivatalának beruházásában 2018. július 13-án indult teljes útzár mellett, ezek a munkálatok egészen 2018 október közepéig tartanak. 
  2. Az M0 autóút felújítása a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. lebonyolításában és beruházásában, mely a terelések kiépítésével 2018. július 14-én indult el két szakaszon, a teljes projekt több ütemben 2020 tavaszáig tart. 
  3. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában pedig a Csepel-Szigetszentmiklós összekötő út felújítása 2018. május 2-án indult el egy új körforgalmú csomópont építésével az M0-s autóút mellett. A körforgalmú csomópont építése során technológiai okokból augusztus 26-tól szükséges a le- és felhajtó ideiglenes lezárása szeptember végéig, a teljes projekt október közepére fejeződhet be.

A Csepel-Szigetszentmiklósi út felújítása a körforgalom építésével 2018. május 2-án kezdődött, de az iskolai időszakban korlátozással nem jártak. A munkálatok eddig nem voltak látványosak, de annál fontosabbak: az érintett csomópontban egy magas nyomású vízvezeték található, az eredeti tervek szerint ennek a vezetéknek csak a plusz védelméről kellett volna gondoskodnia a kivitelezőnek, de a feltárást követően kiderült, hogy át is kell építeni. Ez pedig 3-4 héttel meghosszabbította a munkát, e nélkül tartható lett volna az előzetes ütemterv és nem lett volna lezárva a kihajtó, csak a nyári időszakban.

Ugyanakkor a közlemény szerint fontos kiemelni, hogy a szigetszentmiklósi csomópontban csak az M0-s autóútról az M5-ös felől jövők nem tudnak lekanyarodni Csepel irányába, illetve Csepelről az M1-es felé történő felhajtás nem lehetséges szeptember végéig.

image001

A Csepeli úton autózók Budapest és Szigetszentmiklós között egyenesen közlekedhetnek oda-vissza, így aki Csepelről Szigetszentmiklósra vagy Szigetszentmiklósról Csepel irányába halad, a kihajtó lezárása miatt könnyebben juthat át az átépítés alatt álló csomóponton, mert az M0 irányába se a le-, se a felhajtás nem lehetséges, vagyis nincs keresztező forgalom. Azok, akik Csepel felől szeretnének az M0-ra felhajtani az M1-es irányába, a halásztelki csomópontot használhatják, akik pedig Csepelről az M5-ös felé közlekednének, azok a Csepeli úton Szigetszentmiklós irányába haladhatnak, majd az M0-s feletti hídon áthajtva, közvetlenül felhajthatnak az M0 autóútra.  

A halásztelki csomópontot használók számára a II. Rákóczi Ferenc úton a jelzőlámpák programját a szakemberek felülvizsgálták, így azon jelenleg forgalomfüggő program fut, ezzel segítve a forgalom lefolyását.  

A Csepeli út új körforgalmának építési munkáinak felgyorsítása érdekében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. mindent megtesz, hogy a korlátozással járó munkák a lehető leghamarabb befejeződjenek. Mivel a körforgalom építése kapcsán beton támfalat építenek, ezért a technológiai átfutási idők kötöttek, de minden egyéb, korlátozással járó, kiegészítő tevékenységet csúcsidőn kívül, akár hétvégén, akár éjszaka végeznek majd a szakemberek.

Valamennyi társszervezettel szorosan együttműködnek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei, így például a rendőrségtől kapott tájékoztatás szerint az egyes, torlódásokban érintett főbb helyszíneken jövő héttől kezdődően rendőrök is segítik majd a közlekedőket.

Általánosságban elmondható, hogy az érintett térség agglomerációjába az elmúlt években jelentősen megnőtt a lakosság száma, ezt a robbanásszerű növekedést az infrastruktúra nem tudta lekövetni, így felújítások vagy balesetek nélkül is rendszeresek a torlódások, ami a korlátozással járó munkavégzések megvalósítását is nehezíti.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?