Nem bírta a frissen felújított pálya az esőt, nem jár a 61-es villamos
További Belföld cikkek
-
Segítségnyújtás nélkül menekült el a helyszínről a babakocsit elsodró férfi és társa
- Határozati javaslatot terjesztett be a Fidesz–KDNP Ukrajna uniós csatlakozási tárgyalásai ellen
- Itt a bejelentés, több családi ellátás összege emelkedik januártól
- Különjáratokat indít a Wizz Air a 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság magyar meccseire
- Fehérbe borult az ország, fotókon a behavazott tájak
Vasárnap az 56A és a 61-es villamosok Hűvösvölgy és a Budagyöngye közötti szakszán pótlóbusz közlekedik, tudatta a BKK Facebook-oldalán. A poszt szerint az ok pályahiba, a közösségi oldalon keringő - nem a BKK-tól származó - fénykép tanúsága szerint az történt, hogy
a szombati vihar a Kelemen László utcánál kimosta a vágány alól az alapot.

Ilyesmi előfordul, a szóban forgó pályát azonban tavaly újították fel, a Kelemen László utcánál teljesen új támfalat is felhúztak – a kép alapján éppen itt történt a baj. Ha a munkálatok több időt vesznek igénybe egy napnál - ami a jelen állapot alapján bőven elképzelhető -, akkor a hétfőn várható iskolakezdési közlekedési káosz tovább súlyosbodhat. A 2x1 sávos Hűvösvölgyi úton eleve gyakori a torlódás csúcsidőben, és ezen kell majd közlekednie a pótlóbuszoknak is a kimosódott pálya helyreállítása alatt.
Megkérdeztük a BKV-tól, becsléseik szerint mennyi időt vesz majd igénybe a pálya kijavítása. A cég válaszában közölte, hogy a károk és helyreállításhoz szükséges műszaki teendők felmérése jelenleg is zajlik, pontos választ csak a vizsgálat lezárulta után tudnak adni.
Frissítés: 17:30-kor közleményt adott ki a BKV, amelyben azt írták:
"A 61-es villamos vonalán a Kelemen László utcánál a hatalmas mennyiségű víz kimosta a sínek alól a zúzottkő ágyazatot annak ellenére, hogy a 2017-ben végrehajtott támfal megerősítési és pálya felújítási munkák a tervek szerint, megfelelő minőségben lettek végrehajtva. A pályában létesített víznyelők funkciójuk szerint a vasúti pályában keletkező csapadékvíz elszállítására alkalmasak. Az éjszakai esőzés következményeként keletkezett hiba oka, hogy az érintett területen gyűlik össze a hegyoldalból két irányból is ide folyó csapadékvíz, amely csak a villamos pályán keresztül tud a vízgyűjtőként funkcionáló Ördög-árokba jutni. A havária jellegű esőzés során olyan mennyiségű víz gyűlt össze, amelyet a pálya víznyelői már nem tudtak elvezetni, a nagy mennyiségű csapadék így utat talált magának a vasúti pálya felépítményén keresztül, elhordva a töltésoldalt.
A helyreállítás során a BKV a kivitelezővel együttműködve olyan megoldást keres, amely hosszú távon megoldást biztosít a közutakról a villamos pályára kerülő csapadékvíz elvezetésére az Ördög-árokba. A hibahelyen nagy keresztmetszetű áteresz épül, amely extém mennyiségű csapadék elvezetésére is alkalmas.
"Ennek megépítése néhány napot igénybe vesz, a hét második felére várhatóan elkészülhet a megfelelő megoldás, és a vonalon a forgalom újra elindítható lesz."
A vihar által okozott károsodás - az alépítmény rongálódása - jelenleg még nem ítélhető meg teljes körűen,
"ezért a forgalom beindulását követően szükség lesz sebességkorlátozás bevezetésére, hogy a pálya alépítményének stabilitása megbízhatóan megítélhető legyen."
A BKV a kivitelezővel együtt mindent elkövet azért, hogy a vonalon a forgalom mielőbb helyreállítható legyen, szolgáltatásunk biztonsággal újraindíthatóvá váljon"
- zárul a közlemény.
A jelenség egyébként úgy látszik, nem egyedülálló: olvasónk, László levélben arról számolt be, hogy a XI. kerületben a Fehérvári út Kondorosi és Építész utca közti szakaszán is lépésben haladtak a villamosok a pályatest alámosódása miatt ma reggel.

És más villamospályákat is helyben hagyott a nyárzáró eső, a BKV tájékoztatása szerint voltak gondok többek között a 3-as, az 52-es, a 16-os, az 59-es, és a 2-es villamosokkal is a vihar után.