Péntek éjjelig tartott a MÁV-káosz, több órás késések voltak a fővárosból indult vonatokon

2018.09.28. 16:26 Módosítva: 2018.09.29. 07:09

Egy-másfél órás késésekre kellett számítaniuk az utasoknak péntek délután a Budapest-Esztergom, a Budapest-Hatvan-Miskolc és a Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba vonalon. Az első két vonalon vonattal ütközött össze egy-egy autó, a harmadikon pedig a vasúti átjáróban áthaladó darus kocsi leszakította a felsővezetéket, tájékoztatta a Mávinform az MTI-t.

Olvasóink a hivatalos 1-1,5 órás tájékoztatásnál jóval nagyobb késésekről számoltak be.

Volt, aki azt írta, hogy 4 órával később indult el a Keleti pályaudvarról a Gödöllő felé menő vonata, voltak, akik Miskolcra több mint 7 órás késéssel érkeztek.

Frissítés: Szombat reggelre lényegében helyreállt a vasúti közlekedés mindenhol. A MÁV térképes vonatinfója szerint 7 óra után néhány perccel a Budapestről indult vonatok közül már csak egy volt jelentős késésben: a 6:10-kor a Keletiből Békéscsabára indult gyorsvonat 20 perc csúszással hagyta el a Keleti pályaudvart.

Másnak a Keletiben már azt tanácsolták, hogy HÉV-vel menjen el Gödöllőre, onnan már járnak a vonatok. Ez szerepelt a MÁV közleményében is. "Egy óra hévezés után kiderült, hogy a semmire mennek az emberek oda, szegény jegypénztáros hölgy majdnem sírt, hogy minek jön ide mindenki HÉV-vel" – írta olvasónk. Végül ő olyan szerelvénnyel indult el Miskolcra, ami már délután 3 óra óta bent állt Gödöllőn, és csak este 8 órakor indult el.

Olyan is volt, aki arról számolt be, hogy Budapestről egész egyszerűen nem lehetett eljutni vonattal Hatvanba. Negyed 9-kor még a pályaudvaron állt az eredetileg 16.55-kor induló Intercity. Egyik olvasónk szerint az volt a rossz, hogy semmilyen tájékoztatást nem kaptak, az sem volt kiírva a pályaudvari táblára, hogy mikor indulnak el a vonatok, elindulnak-e egyáltalán.

Egy maglódi olvasónk arról számolt be, hogy a vonatforgalom összeomlása miatt sok utas megpróbált buszokkal utazni, túlterhelve ezzel a buszhálózatot. Így azok is rosszul jártak, akik rendszeresen busszal járnak haza. Az Örs vezér téren mindkét megállóban tömegjelenetek alakultak ki, több busz annyira meg lett tömve, hogy volt, akit nem engedtek fel. "Engem azért nem engedtek föl először az Örsön buszra, mert "csak" Maglódig utaztam, a helyeket csak olyan bérletes utasok foglalhatták el, akik végig utaztak" – írta.

Ön is tud hasonlóról?

Ha Ön is pórul járt a péntek délutáni esti vonatozással, akkor küldje el nekünk az információit, tapasztalatait az olvir@mail.index.hu címre!

Balesetek, vezetékszakadás

Rákosliget és Pécel között a Miskolcra tartó InterCity vonat ugyancsak fény- és félsorompós átjáróban egy személygépkocsival ütközött össze. Ott a másik vágányon eleve folyamatos vágányzár van. A Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon utazóknak azt javasolják, hogy az Örs vezér tere és Gödöllő között HÉV-vel utazzanak, azokon a járatokon elfogadják a vasúti bérleteket is.

Maglód és Gyömrő között délután fél kettőkor a vasúti átjáróban áthaladó darus gépkocsi mindkét vágány fölött leszakította a felsővezetéket. A Budapest-Újszász-Szolnok vonalon közlekedő vonatok menetideje jelentősen megnő. Mende és Maglód között pótlóbuszok viszik az utasokat, az InterCityket és a gyorsvonatokat a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalra terelik.

Este 9-kor a Mávinform azt közölte, hogy a Budapest-Esztergom vonalon Leányvár és Piliscsaba között újraindult a vonatközlekedés, és befejeződött a helyszínelés Rákosliget és Pécel között, így ott is elindulhatott a vonatforgalom. Várhatóan szombat hajnalra visszaállhat a menetrend szerinti közlekedés a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon is.

Olvasói fotó/Orbán Márton
Olvasói fotó/Orbán Márton

Normális állapotokról péntek éjjel sem lehetett beszélni, legalábbis olvasónk hangulatos fotóval is illusztrált levele szerint a Vác felé indított, Rákospalota-Újpestig közlekedő pótló vonatra, ami 22:52-kor indult a Nyugatiból az utasok egy része fel sem fért, de a többieknek sem volt igazán kényelmes útjuk. Mindez részben a tömegnek, részben a pótlásra beállított vonat kis méretének volt köszönhető.