Hella
14 °C
26 °C
Index - In English In English Eng

Eredmények

13
+1
4
+2
2
+2
1
+1
1
-2
FIDESZ-KDNP
63
13
52.77%
JOBBIK
21
1
6.34%
MSZP-PÁRBESZÉD
48
1
6.59%
DK
36
4
16.03%
LMP
28
0
2.16%
MOMENTUM
21
2
9.80%
MI HAZÁNK
63
0
3.29%
MKKP
6
0
2.60%
MUNKÁSPÁRT
5
0
0.42%

Részvétel

Magyarország: 43.37%, Mo: 43%,
Budapest: 52.51% Bp: 53%

Magyarország

Budapest

Európai parlament

Párt neve
2014
2019
EPP
221
179
S&D
191
150
ECR
70
58
ALDE&R
67
107
GUE/NGL
52
38
Zöldek/ESS
50
70
EFDD
48
56
ENF
52
58
NI
0
7
Egyéb képviselők
0
28

Valamikor lesz pénz a vasútvonalra, ahol a csiga is lefutja a vonatot

2018.11.14. 18:15

A Mátészalkát Debrecennel összekötő vasúti útvonalat a kormány "egy későbbi időpontban tervezi fejleszteni" – derült ki Cseresnyés Péter az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkárának Ungár Péter, LMP-s képviselő kérdésére adott válaszából.

Az útvonal a nyáron azzal került be a hírekbe, hogy a MátészalkaLeaks csoport aktivistája maszkban és csigajelmezben futotta le az ezen az útvonalon 40-50 kilométer/órás sebességgel közlekedő vonatot.

"A Mátészalkát Debrecennel összekötő vasúti vonalon ott tartunk, hogy a 78 kilométeres úton a vonattal már gyerekek is képesek tartani a lépést, hiszen a vonat 1 óra 49 perc alatt teszi meg ezt az utat. Ez egyébként rengeteg ember munkavállalását, oktatását, kórházi kezelését is igen negatívan és hátrányosan érinti" - írja Ungár, aki Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek tette fel írásbeli kérdéseit.

Ungár arra is kíváncsi volt, hogy Palkovics mit ajánl egy jogosítvánnyal nem rendelkező mátészalkai munkavállalónak, aki a közeli debreceni BMW gyárba akar dolgozni, és nem akar napi 3 órát utazni ilyen kis távolság vonatkozásában, illetve hogy mikor tervezik a vasútvonal teljes felújítását úgy, hogy alkalmas legyen majd a vasút legalább óránként nyolcvan kilométeres sebességre. Előbbi kérdésre nem kapott választ, utóbbira igen, bár abból sok konkrétum nem derült ki.

A miniszter helyett válaszoló államtitkár megemlíti, hogy a kormány uniós támogatásból a 2014 és 2020 közötti időszakban 1000 milliárd forintot költ vasútfejlesztésekre, és azon dolgozik, hogy 2020 után is minél jobban érvényesüljenek az ország érdekei az uniós támogatásokra vonatkozó tárgyalásoknál. Ugyanakkor a Debrecen-Mátészalka vonal nem része a transzeurópai közlekedési hálózatnak, ezért

"elképzelhető, hogy annak felújítása csak hazai forrásból lesz finanszírozható, így a beruházás megvalósítására csak egy későbbi időpontban kerülhet sor".

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!