Bence
18 °C
32 °C
Index - In English In English Eng

Orbán ellenzékével és slave law-jával lett tele a világsajtó

2018.12.17. 16:03

A magyarországi tüntetések számos külföldi lap ingerküszöbét elérték. A vasárnapi ellenzéki demonstrációról, illetve az azt követé tévészékházas eseményekről is beszámolt több hírügynökség, így az amerikai, a brit, a francia és a német sajtó.

  • A Reuters egyik tudósítása azt emeli ki, hogy a független Szél Bernadettet és Hadházy Ákost kidobták a tévészákházból.
  • Az amerikai New York Times oldalán beágyazva is megtalálható az a videó, amelyen Hadházy Ákos eltávolítása látható. 
  • A brit Guardian azt emelte, ki hogy Orbán Viktor ritka és kitartó tüntetéssorozattal szembesül, miután elfogadta a parlament a "slave law"-t vagyis a rabszolgatörvényt – ahogy az ellenzék nevezi. A brit lap szintén beszámol arról, hogy Hadházy Ákost erőszakkal távolították el a tévészékházból.
  • Az Euronews oldala szintén a címlapon hozzá Szél és Hadházy kivezetését, és itt is láthatóak a videók a képviselők eltávolításáról. 
  • A francia Le Figaro és Le Monde az AFP tudósítása alapján azt emelte ki, hogy az "elégedetlenség növekszik", miután elfogadták a "loi esclavagiste"-ot, vagyis a rabszolgatörvényt. A két francia lap kiemeli, hogy a tüntetők magyar és EU-s zászlókkal demonstrálnak, és olyan jelszavakat skandálnak, hogy "ne lopjatok".
  • A német Deutsche Welle a címlapján hozza, hogy 15 ezren vettek részt a magyarországi tüntetéseken, amely nemcsak a túlóratörvény, hanem az ellenzék szerint Orbán Viktor "autokrata kormányzása" ellen irányul.