A kormányhivatal vizsgálja, hogyan bánt a Dubajból érkező utasokkal a Wizz Air

2019.01.28. 17:30

A Dubajból Budapestre érkezett vasárnap hajnali Wizz Air-gép utasai csak a csomagkiadónál tudták meg, hogy a gép egyszerűen nem hozta el a poggyászaikat. Az utasoknak még órákig a reptéren kellett maradniuk, hogy egyenként mindenki adatait és panaszát felvegyék.

A Wizz Air azt írta, hogy az erős ellenszél miatt megnövekedett fogyasztás, és a Budapestre előre jelzett hó miatt kellett a szokásosnál több üzemanyaggal elindulni, ezért "néhány" utas poggyászát felszállás előtt kirakodták. Az eljárás miatt viszont a Fővárosi Kormányhivatal eljárást indított a cég ellen.

A Miniszterelnökség közleménye szerint Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár kezdeményezte, hogy Budapest Főváros Kormányhivatala indítson eljárást a légitársasággal szemben.

Felmerült a gyanú, hogy a Wizz Air  nem teljesítette a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait, az ilyen jogsértések ellen minden helyzetben kötelességünk megvédeni a magyar emberek érdekeit.

A Kormányhivatal azt fogja vizsgálni, hogy

  • megfelelően, pontosan és kellő időben tájékoztatták-e a fogyasztókat a poggyászproblémákkal kapcsolatban,
  • amennyiben jelentős késés következett be az adott járaton, akkor a fogyasztókat megillető jogokat biztosította-e a légitársaság.