Törött buszt, csak románul beszélő sofőröket kaptak az utazási irodától, aztán elakadtak a hóban

2019.02.03. 16:10

Egyik olvasónk, Anita küldött emailt a szerkesztőségnek, hogy beszámoljon arról, mennyire pórul járt egy sítúrákat szervező céggel.

Az előre meghirdetett időponthoz képest háromnegyed órás késéssel érkezett meg a buszuk a Népligetbe, ráadásul megrepedt szélvédővel és törött lökhárítóval, aminek nagy része gumipókkal volt rögzítve.

"A történet szempontjából fontos, hogy valamiért (mi egy nappal korábban tudtuk ezt meg) egy román busztársasággal utazunk (Tabitatour) román sofőrökkel. Semmilyen más nyelven nem értenek, nem hogy a “why”-t, de még a “one minute”-t se értik se angolul, se németül, magyarról ne is beszéljünk. Tehát ötletünk se volt, hogy mi történt a buszunkkal" – írta Anita, aki szerint a körülmények miatt többen inkább nem is szálltak fel a buszra, feladták a túrát.

Mindezek ellenére sokáig nem volt semmi gond, a sofőrök biztonságosan vezettek, azonban Franciaországban kiderült, hogy rossz címet kaptak meg, a sofőrök nagyjából 30 kilométerrel arrébb lévő címet kaptak a ténylegestől. Amikor ez kiderült, elindultak a helyes irányba, ám ekkor

elakadtak a hóban.

"Elvétett a sofőr egy kanyart, ráhajtott egy lejtőre. Próbált visszatolatni, de mivel még hólánc sem volt a buszon, az csak lejjebb csúszott. Az utazási iroda a segítségkérésre annyit reagált, hogy ők onnan nem tehetnek semmit."

Végül kihívták a vezetők a francia rendőröket, akik elvitték az egyiküket a szálláshoz, hogy onnan egy hóláncos busszal visszajöjjön az akkor majdnem 24 órája a buszon ülő utazókért.

Megkerestük az érintett Suli Sí utazási irodát, akik levélben válaszoltak az olvasónk állításaira. Szerintük a tervezett menetidő 20-22 óra általában egy ilyen útnál, ehhez képest egy nagy havazás esetén pár óra késés teljesen reális:

"Igen kis településre érkezett a busz, a hatalmas hómennyiség miatt a tájékozódás nehézzé vált, a sofőröket GPS rendszerük helytelen irányban terelte. A problémát orvosolták, de az utasok némi késést szenvedtek emiatt az út legvégén. Egy eleve hosszú úton, ráadásul az egész szezonban az eddigi legkeményebb hegyi viszonyok közti lassabb haladás után tapasztalataink szerint az utasokat minden plusz perc kétszerezetten megviseli."

Arra a kérdésre, hogy valóban román sofőröket alkalmaztak, akik semmilyen idegen nyelvet nem beszéltek, azt a választ kaptuk, hogy "a sofőrök nemzetiségének pozitív vagy negatív olvasatban való bemutatásához irodánk semmilyen szinten nem tud hozzájárulni".

A cég leszögezte, hogy a kiemelkedően nehéz viszonyok közt az utasokat végül biztonságban eljuttatták a szállásra.

"A kérdéses csoport egyébként egyelőre köszöni szépen nagyon jót síel a 1,5 méteres friss hóban, a lassan 7 ágra sütő napsütésben. Irodánk holnap pezsgőzéssel, illetve grill partyval lesz kedvükre, mint minden sítúránk során. Ezek után számos további program várja őket a héten, így biztosak vagyunk abban, hogy életük egyik, ha nem a legjobb sítúráján vesznek részt!"

A cég a gumipókkal rögzített lökhárítóra is reagált, szerintük a busznak nem volt eltörve semmije, csupán a szélvédőjén keletkezett egy repedés, amikor a Népliget felé tartott, de ez semmilyen veszélyt, technikai problémát nem jelentett az utazás során.

Később kiegészítették annyival, hogy valóban volt valami törés a lökhárítónál, de mint írják, "a törött műanyag takaróelem fél centi vastag, semmilyen jelentősége sincs az esztétikai szerepen kívül".

Az olvasónk nevét kérésére megváltoztattuk.