Összesen három tantárgy lesz a Prezi alapítójának iskoláiban

2019.05.06. 16:39 Módosítva: 2019.05.06. 17:02

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma elfogadta a kerettantervet, így szeptembertől már igazi iskolaként működik a Prezi alapítója által létrehozott Budapest School.

Halácsy Péter és munkatársai 2015-ben először óvodát, majd több magániskolát nyitottak Budapesten és vidéken. A cél az volt, hogy lépjenek ki a köznevelés berögzült struktúráiból, és az iskolát próbálják a lehető legjobban a 21. század kihívásaihoz igazítani.

Ezt eddig úgy tudták megtenni, hogy a 7 mikroiskolában közel 200 gyerek tanult magántanulóként. Szeptembertől már 10 mikroiskolában fog 300 gyerek tanulni az elfogadott kerettanterv alapján.

Közleményük szerint a diákok az általános iskola első osztályától az érettségiig saját tempójukban, saját céljaikat követve tanulhatnak majd azoktól a tanároktól, akik a leginkább segítik őket a fejlődésben. 

A Budapest School Általános Iskola és Gimnázium egy több helyszínen működő tanulási hálózat, ahol a gyerekek kevert korcsoportú osztályokban tanulnak.  Minden gyereknek van egy mentora, aki segíti őt a saját tanulási céljai meghatározásában és elérésében. A tanulás tartalmáról és céljáról a szülő, a gyerek és a tanár hármasa együtt dönt.

Az elfogadott kerettanterv szerint az iskolában összesen három, integrált tantárgy lesz. Ezek  csupán a tanulás tartalmának egyensúlyát jelölik ki, a tanórák ettől függetlenül sokfélék lesznek. "Inkább tekintünk rájuk úgy, mint teendők listájára" - írják:  

  • A STEM nevű tárgy a világ megértését és leírását segíti, hogy a tudomány és technológia mindenki számára hasznos eszközzé válhasson.
  • A KULT tantárgyon keresztül az emberi kultúrák nyelveiről, művészi kifejezési módjairól, múltjáról és jelenéről tanulnak.
  • A Harmónia nevű tantárgy a diákokat az önmagukhoz, társaikhoz és a környezetükhöz való kapcsolódás útján kíséri, hogy testi lelki-egyensúlyban éljenek a világban.

A gyerekek tanulási útjuk során a tantárgyakhoz kapcsolódóan portfóliót építenek. A tanulást három szinten értékelik: a megszerzett tudás, a tanultakhoz kapcsolódó kritikus gondolatok és a létrehozott alkotások mentén. 

Az iskolában 12 éven át nem lesznek osztályzatok. A Budapest Schoolban az osztályzatoknál részletesebb, a folyamatra, az erőfeszítésre is fókuszáló visszajelző rendszert alakítottak ki. A gyerekek az alkotásaikból, a tanulás során kapott visszajelzésekből önálló portfóliót építenek, és ez alapján léphetnek át a következő évfolyamszintre. Jegyeket csak akkor kapnak, amikor elmennek az iskolából.