Megint két futópálya használható a Liszt Ferenc repülőtéren

D KOS20190312029
2019.06.20. 17:55 Módosítva: 2019.06.20. 18:16

Megnyitották délután a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a 2-es futópályát, amelyet karbantartás és a műszeres leszállító berendezés (ILS) telepítése miatt zártak le áprilisban. A felújítás nyolc hét alatt készült el és 1,3 milliárd forintba került.

A legfontosabb beruházás a műszeres leszállító-berendezés cseréje volt, mostantól az elérhető legkorszerűbb és megbízhatóbb rádiónavigációs rendszer üzemel a Rákoshegy felőli pályavégen, így a repülőgépek mostantól akár 15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látástávolság mellett is le tudnak szállni. A rendszer telepítésével egyidejűleg kicseréltek 70 esővíz elvezető aknát, ahol kellett, kicserélték a pályába épített lámpák vezetékeit, kijavították a beton kisebb hibáit, írja az MTI.

Törölt járatok, máshova szállított vagy éppen a reptéri váróban felejtett utasok – mint írtuk, szerda este káoszt okozott, hogy a repteret két órára teljesen le kellett zárni, és a két futópálya közül éppen egyiket sem lehetett használni.

A 2-es futópálya felújítása akkor még nem készült el, az 1-es pályát pedig tavaly újították fel, mégis meghibásodott. A futópálya betonszerkezete egy ponton meglazult, az elváló betondarab pedig kilyukasztotta a Wizz Air Stockholmból érkező gépének kerekét.

Vecsés honlapján az szerepel a Budapest Airportra hivatkozva, hogy eredetileg június 14-én adták volna át a pályát, de ezt a zivataros időszakok miatt egy héttel el kellett halasztaniuk. A Budapest Airport közleményében most viszont azt írták, hogy a tervezett nyolc hét alatt végeztek a munkákkal.

Eiszrich László, a Budapest Airport Műszaki Központjának igazgatója a reptér oldalán megjelent közleményben két hete azt mondta, a legfontosabb, hogy még a nagy nyári utazási csúcsidőszak kezdete, vagyis június vége előtt visszaadják a pályát a forgalomnak.