Erdőirtással járó beruházástól állhat el a kormány a tiltakozások miatt

2019.07.02. 08:11

Hatsávos mega-autópályaszerűséget épített volna egy sűrűn lakott budapesti terület közepébe a kormány, kiirtva ezzel Dél-Pest egyik legnépszerűbb zöld foltját, most mégis úgy tűnik, hogy a civilek nyomására eláll a projekttől. A 444 cikke szerint a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központját képviselő egykori országos főépítész, Fegyverneky Sándor egy múlt pénteki egyeztetésen a Határ út mellett húzódó 21 hektáros zöldfelület megmentésére alakult Kiserdővédők és a Wekerle Társaskör képviselőinek mondta:

Nagy ritkaság, hogy a kormány a tervezési folyamatokat leállította az önök tevékenysége nyomán.

A 444 az előzményekről azt írta: a budapesti olimpia miatt tervezték meg, de olimpia híján is megépítik azt a két, egymással összefüggő, a Lágymányosi hídtól nem sokkal délre megcsinálandó hidat, amik közül az egyik a dél-budai Galvani utca magasságában vezet majd át Újbudáról a Csepel-szigetre, a párja pedig ugyanebben a vonalban, a pesti Kén utca magasságában szeli majd át a Ráckevei Duna-ágat. 

Ez utóbbi hídhoz is ki kell alakítani a várhatóan jelentős forgalmat elvezető utakat, illetve átalakítani, kibővíteni a meglévőket. Ennek a tervezési folyamatnak a részeként az illetékesek először arra jutottak, hogy a hatalmas forgalmat a József Attila lakótelep és a Wekerle telep között futó Határ útra vezetik. Ehhez a jelenleg 2 sáv + villamossínek szerkezetű Határ úthoz hozzáépítenek még 4 sávot és ezt az összesen 8 sávos útszörnyeteget vezetik el a két sűrűn lapott telep között, ráadásul úgy, hogy emiatt nagyrészt kivágják a környék élhetőségének egyetlen zálogát: a Kiserdőt.

Az, hogy a Kiserdőt ennyire megritkítanák, több fideszes politikusnak sem tetszett, szóvá is tették ezt.

Ami új fejlemény, hogy lesz ugyan levezető út, de a Kiserdő területén átvezető útvonalakról "nincs semmiféle tervezés", merthogy a tervezés le lett állítva. Fegyverneky a civileknek azt mondta, hogy z útvonaltervek előkészítésének folyamatát egy kormányrendelettel néhány nappal ezelőtt 2020 júniusról 2022 júniusra tolták ki.

A volt főépítész azt is állította, hogy az illetékesek tanulmányozták a civilek alternatív nyomvonal javaslatait, amelyek elkerülik a Kiserdőt, és ezeket a javaslatokat kívánják a megvalósíthatóság szempontjai alapján (műszaki paraméterek, költségek) megvizsgálni.

A következő találkozó szeptemberben lesz, legkésőbb akkor kiderül, hogy a KKBK tényleg tartja-e magát a megbeszéltekhez - írja a 444.