Feljelentették a Wizz Air utasait lehúzó céget

2019.08.29. 05:02

Volt, aki nem elégedett meg a Wizz Air megértő közleményével, a rendőrséghez fordult és büntetőfeljelentést tett a fapados légitársaság földi kiszolgáló partnere, a Malév Ground Handling Zrt. ellen.

Úgy tudjuk,

a feljelentést a XVIII. kerületi Rendőrkapitányságon tették a számviteli rend megsértése és más bűncselekmények miatt. 

Még augusztus elején írtunk arról, hogy Budapesten a Wizz Air weboldalán szereplő díj több mint kétszeresét szedi be a légitársasággal szerződésben álló cég azoktól az utasoktól, akik elfelejtettek online becsekkolni. A Wizz Air hivatalos oldala szerint a feledékeny utasoknak ilyenkor 30 eurót (azaz nagyjából 9900 forintot) kell fizetniük, a diszkont légitársaság földi kiszolgáló partnere viszont fejenként már 20 000 forintot kért a személyes becsekkolásért.

Bár a sorozatos átverések miatt úgy tudjuk a Wizz Airnél hónapok óta hegyekben álltak a panaszok – vagyis több ezer utas is érintett lehet –, a cégnél keményebben csak cikkünk megjelenése után léptek. Akkor azt írták, hogy „az üzletpolitikájukkal nem összeegyeztethető, ha utasaiknak a feltüntetettől eltérő összeget számolnak fel, vagy a meghirdetettől eltérő szolgáltatást értékesítenek.″ Később azt is elismerték, hogy

a Malév GH működésével megsértette jogi kötelezettségeit, amikor magasabb árat számított fel az utasoknak.

Azt ígérték, hogy a helyzet megoldása érdekében minden lehetőséget megvizsgálnak, beleértve a szerződés felmondását is. A vizsgálat egyébként azóta is tart, így a Wizz Air semmilyen további kérdésünkre nem válaszol, így arra sem, hogy hány utas érintett, és hogy nekik visszafizetik-e a különbözetet?

A BRFK az Index kérdésére azt válaszolta, hogy a feljelentés augusztus 22-én megérkezett az illetékes rendőrkapitányságra, annak tartalmát pedig még vizsgálják. Vagyis egyelőre nem döntöttek arról, hogy indítanak-e büntetőeljárást.