Vendel
10 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Visszavenné a világörökségi területen fekvő bérlakásokat az állam, a Miniszterelnökség cáfol

2019.09.23. 07:46

Ahogy az MTA kutatóhálózatát erőből, egy jogszabálymódosítással vonta el az Orbán-kormány, úgy most egyetlen törvény megváltoztatásával vissza lehetne venni az állami bérlakásokat - tudta meg a hvg.hu.

A lap szerint a Miniszterelnökség már dolgozik az erről szóló tervezeten, amivel kifejezetten a világörökségi területen fekvő, illetve a műemléki épületekben lévő bérlakásokból tehetnék ki a bérlőket, vagyis többek közt a Budai Vár és az Andrássy út patinás épületeit vették célba. Ezeket bérház helyett szívesebben látnák kormányzati épületként, de kereskedelmi-turisztikai célra is használhatnák a frekventált helyen lévő ingatlanokat.

Az a régi, „szerzett” jog is változna, hogy a bérlőknek cserelakás jár, e helyett csak pénzbeli megváltást kapnának, ebből kellene ezentúl megoldani a lakhatásukat.

A lap azt írja, hogy a tervezet szerint a bérleti szerződéséket is egyszerűen fel lehetne mondani hat hónapos felmondási idővel, rendes felmondással. A Miniszterelnökség javaslata alapján ezt írásban közölnék a bérlővel, majd ettől a naptól számítva, a felmondási idő leteltével meg is szűnne a bérleti jogviszony anékül, hogy az állami lakás bérlője ez ellen bármit is tehetne.

Az élő szerződések könnyített felmondásának lehetősége az állami bérlakásoknak egy meghatározott körére vonatkozna a tervezett törvénymódosítás alapján: a világörökségi helyszíneken fekvő ingatlanoknál, a műemléki védelem alatt álló ingatlanoknál, illetve a földhivatalnál műemléki jelentőségű terület-jelleggel bejegyzett ingatlanoknál. 

A Miniszterelnökség hétfőn közleményt adott ki. Azt írják, a hvg.hu "annak érdekében, hogy a balliberális-szélsőjobboldali összefogás jelöltjeit segítse, hazugsággal vesz részt a választási kampányban".

A kormány soha nem tárgyalt, soha nem támogatott, és a jövőben sem kíván támogatni a hvg.hu cikkében szereplő javaslatot.

"A hvg.hu tisztességtelen politikai szándékát semmi sem bizonyítja jobban, mint hogy a cikk megjelenését megelőzően, az újságírói etika legalapvetőbb szabályait figyelmen kívül hagyva meg sem kereste a Miniszterelnökséget" - írták.