Vitézy elmondta, milyenek lesznek az új HÉV-ek
További Belföld cikkek
- Gáspár Evelin az egyik fideszes EP-képviselő asszisztenseként dolgozik
- Kocsis Máté bejelentette, hogy benyújtották az újabb gyermekvédelmi törvénycsomagot
- Magyar Péter péntekre újabb tüntetést szervez Budapesten
- Jelentős változások jöhetnek a jogosítványok megszerzésénél
- Újabb rossz hír érkezett azoknak, akik a tavaszi jó időt várják
Ilyenek lesznek az új HÉV-ek:
A 50 éves HÉV-szerelvényekkel kapcsolatban Vitézy a Népszavának azt mondta, hogy néhány hónapon belül kiírják a (vonalfelújításra, -építésre vonatkozó) kivitelezési tervek elkészítésére és a teljes járműcserére vonatkozó tendereket. Utóbbit a MÁV-HÉV írja ki a BFK szakmai támogatásával. A nemzetközi tenderen új, korszerű, akadálymentes szerelvényekre kérnek ajánlatot.
Hozzátette, hogy ezek a járművek designban valahol az elővárosi motorvonat és a metrókocsik között lesznek félúton. Kívülről könnyedebbnek tűnnek a vasúti kocsiknál, belülről viszont a nagyobb távolságon utazók kényelmét szolgálva több ülés lesz a metrókon megszokottnál. A beszerzési árat Vitézy nem akarta pontosan megbecsülni, de véleménye szerint bizonyosan százmilliárd forint felett lesz, vélhetőleg nem is kevéssel.
Hol legyen a szuperkórház?
A BFK vizsgálja a főváros által ajánlott Etele téri helyszínt, egyelőre nincs végleges álláspontja. Vitézy szerint a kérdés az, hogy egy ekkora létesítmény elférhet-e ott, illetve a már kiépült közlekedési kapcsolat előnye felülírja-e a korábban kiválasztott terület zöldebb, nyugodtabb jellegét. Közölte, hogy a téma biztos, hogy előkerül a közfejlesztési tanács februári ülésén, akárcsak a Galvani-híd ügye. Utóbbi kapcsán is higgadt szakmai párbeszédet kell folytatni, a belvárosi forgalomcsillapítás lehetősége szerinte a Galvani-híd mellett szól.
Lesz-e alagút a Déli és a Nyugati Pályaudvar között?
Vitézy elmondta, hogy az alagúttal érdemes foglalkozni. A sajtóban elterjedt 1000 milliárdos nagyságrend viszont szerinte nem az alagút megépítésének költsége, hanem a fővárosi vasúthálózaton az elmúlt száz évben elmaradt fejlesztések pótlásának teljes összege. Az alagút ennek egy eleme lehet, megvalósíthatósági tanulmánynak kell igazolnia, életképes javaslat-e, ezt fél éven belül elkezdik.
Vitézy Dávid a BKK volt vezérigazgatója január 21-től a kormány által létrehozott Budapesti Fejlesztési Központ vezetője. Kinevezése lapunknak beszélt elsőként a terveiről.