Herman
1 °C
21 °C
Index - In English In English Eng

Nő a vezetési, csökken a pihenőidő a közúti fuvarozásban

K  AP20200318069
2020.03.20. 19:47 Módosítva: 2020.03.20. 23:24

A koronavírus-járvány miatt újabb könnyítés vezetnek be a közúti fuvarozásban: ideiglenesen módosulnak a vezetési és pihenőidők, írja az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleménye.

Magyarország hivatalos bejelentést tett az Európai Bizottságnál arról, hogy az uniós rendelkezésekben biztosított lehetőséggel élve, más tagállamokhoz hasonlóan átmeneti kivételeket alkalmaz a vezetési és pihenőidő szabályok terén.

A felmentés alapján a 2020. március 21. és április 19. között időszakban nőnek a teherautó- és buszsofőrök számára előírt maximális vezetési- és csökkennek a minimális pihenőidők.

Az általában érvényes előírások betartását a határokon jellemző torlódások miatt kialakult várakozások súlyosan megnehezítik, sok esetben ellehetetlenítik. Járványügyi szempontból is fontos, hogy a Magyarországon nemzetközi forgalomban áthaladó tehergépjárművek mielőbb elhagyhassák az ország területét.

A közösségi rendelet szerint a tagállamoknak legfeljebb 30 napos időtartamban van lehetőségük a felmentésre.

Ennek megfelelően Magyarországon 2020. március 21. és április 19. között

  • a napi vezetési idő 9 óráról 11 órára,
  • a heti vezetési idő 56 óráról 65 órára,
  • a kétheti vezetési idő 90 óráról 105 órára,
  • a 45 perces szünet kötelező kivételének gyakorisága 4,5 óráról 5,5 órára emelkedik.

Ezzel egyidejűleg a napi pihenőidő 11 óráról 9 órára, a normál heti pihenőidő 45 óráról 24 órára csökken. A heti pihenőidőt a megelőző heti pihenőidő végétől számított nem hat, hanem hét 24 órás időszak után kell megkezdeni.

Az ellátásbiztonság erősítése érdekében az Innovációs és Technológiai Minisztérium korábban felfüggesztette a nehéz tehergépkocsik hétvégi forgalomkorlátozását. A visszavonásig érvényes intézkedés lehetővé teszi, hogy a hazai vállalkozások rugalmasabban szervezhessék meg belföldi fuvarozási feladataikat. A lépést kezdeményező kiskereskedelmi szektor cégei így gördülékenyebben gondoskodhatnak az üzletek készleteinek feltöltéséről, a vásárlói igények kiszolgálásáról – áll a minisztérium közleményében.

(Borítókép: Kamionok állnak sorban a hegyeshalmi határátkelőhelyhez vezető autópályán, az ausztriai Lajtabruck (Bruck an der Leitha) közelében 2020. március 18-án. MTI/AP/Ronald Zak)

Durva influenza vagy veszélyes világjárvány?

Vannak, akiknek már nincsenek kérdéseik,
És vannak, akik az Indexet olvassák!
Támogasd te is a független újságírást, hogy ebben a nehéz helyzetben is tovább dolgozhassunk! Kattints ide!