A távoktatás jobb megszervezését kérik a hátrányos helyzetű gyerekekkel foglalkozó szervezetek
További Belföld cikkek
-
Programokkal teli hétvégével zárul az április
- Nehéz lesz ma ügyeket intézni, sztrájkba kezdenek a közszolgálati dolgozók
- Tömeges halpusztulás a Dunában, egy nap alatt 5 mázsa tetemet szedtek össze
- Új szakmák és digitális bizonyítványok – frissül a magyar oktatási rendszer
- Nem fértek fel a pótlóbuszra, több órán át várakoztak az utasok Szombathelyen
Huszonöt tanoda és civil szervezet kéri nyílt levélben a Köznevelésért Felelős Államtitkárságot és az Emberi Erőforrások Minisztériumát, hogy dolgozzon ki válságkezelő akciótervet azoknak a gyerekeknek a támogatására, akik hátrányos helyzetük miatt kimaradnak a digitális távoktatásból, mert szerintük ezzel még inkább leszakadnak a társaiktól.
Ma már a legtöbb háztartásban van legalább egy okostelefon, de a megfelelő internetkapcsolat híján, illetve ahol több testvér osztozik egy-egy eszközön, nem lehetséges a digitális távoktatás megoldása. Az országos kompetenciamérés 2017-es adataiból azt a következtetést lehet leszűrni, hogy a tanulók ötödéhez nem jut el a digitális távoktatás. Ha ennek csak a fele lenne valóban így, akkor is százezer olyan tanuló lehet az országban, aki hónapokra kiesik az oktatásból. (...) Az eddigi tapasztalatok szerint van, ahol az ételosztáshoz kapcsolódóan, papíron kapják a gyerekek a feladatokat. A papíralapú feladatosztás nem teszi lehetővé, hogy a gyerekek segítséget vagy magyarázatot kérhessenek a pedagógusoktól, így aki számára csak ez a megoldás maradt, az is le fog maradni a tanulásban, de van, akihez még ilyen módon sem jut el semmilyen információ
– írják a nyílt levélben.
A szervezetek nehezményezik, hogy a kormány által javasolt szükségmegoldások „sokszor szintén elérhetetlenek, a Digitális Jólét Pontok közül több zárva van a jelen helyzetben, de a nyitva tartó pontokhoz sem tud eljutni sok gyerek a megfelelő közlekedés és információ hiányában”, és több civil szervezet, cégek és magánszemélyek gyűjtenek eszközöket azoknak a családoknak, akiknek erre szükségük van.
Ezért aztán a többi közt azt javasolják Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkárnak, hogy állami forrásokkal és civil szervezetek összefogásával kezdeményezzék a családok megfelelő eszközökkel és internetkapcsolattal való ellátását, az önkormányzatokkal együtt pedig mérjék fel, hogy milyen településeken lehet szükség arra, hogy ingyenes wifi-szolgáltatást építsenek ki, amihez szabadon tudnak csatlakozni azok, akiknek nem megoldott az otthoni internethozzáférés. A nyílt levelet többek között a Bagázs Közhasznú Egyesület, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete és a Tanítanék Mozgalom írta alá.