Albin
0 °C
11 °C

Senki se akar új parkolóházat a Városligetben, mégis megy a vita

2020.05.25. 19:21 Módosítva: 2020.05.25. 20:09
A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint semmi szükség nincs a Városligetben új parkolóház megépítésére. Vitézy Dávid szerint a főváros nem akarja törölni az új építési szabályzatból, a főváros szerint viszont a törléshez pont a kormány döntésére lenne szükség.

Még ha más témákban jelentős nézetkülönbségek is övezik a Liget projektet, számomra eddig úgy tűnt, hogy a Városliget autómentesítése kapcsán teljes egyetértés alakult ki a kormány és a főváros vezetése között az elmúlt hónapokban. Ehhez képest csalódottan olvastam a Városligeti Építési Szabályzat (VÉSZ) módosítására készült friss fővárosi javaslatban, hogy az épülő Biodóm mellé az Állatkert által betervezett 700 férőhelyes új parkolóház előírásként ismét benne van a tervekben. Erre a parkolóházra semmi szükség nincs, a Ligetbe ez a létesítmény nem való, közlekedési szempontból is aránytévesztés volna a megépítése

írta közösségi oldalán a Budapesti Fejlesztési Központ (BKF) vezérigazgatója.

Vitézy szerint a tavaly őszi önkormányzati választások után a kormányzati oldal felajánlotta a fővárosi vezetésnek, hogy a volt Vidámpark helyére tervezett Hermina garázsra szánt, a Fővárosnak már átadott körülbelül 6 milliárd Ft összegű állami támogatás a felesleges parkolóház megépítése helyett átcsoportosítható és felhasználható a Biodóm épületének befejezésére. Ebből logikusan következne a garázs elhagyása és a szabályozási tervből való törlése, azonban a Városligeti Építési Szabályzat most közzétett tervezetében mégsem ezt látjuk, tette hozzá.

Mint Vitézy írta, a Hermina garázst tökéletesen kiváltja a kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál építendő, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa által jóváhagyott P+R parkolóház, mely szerepel is a VÉSZ tervezetében, és amely hét közben az M3 autópálya felől érkező autós ingázókat, hétvégén pedig a Városliget látogatóit szolgálhatja majd.

A Budapest Fejlesztési Központ javaslatát a P+R kialakítására az FKT támogatta, mely szerint a Kacsóh Pongrác úti csomópont terjengős és embertelen léptékű közúti felüljárórendszere átalakítható úgy, hogy a gyalogosok a Mexikói út felől a mainál barátságosabb környezetben érjék el a Városligetet és az Állatkertet, és itt jöjjön létre az új P+R parkolóház, közölte Vitézy. 

A főváros nem akarja a parkolóházat

Bardóczi Sándor fővárosi főtájépítész lapunknak elmondta, hogy az állatkerti parkolóházat nem akarja megépíteni a főváros. 

Majd megépíti, aki akarja vagy van erre pénze. Mi csak a helyét biztosítjuk, mert az OTÉK (Országos Településrendezési és Építésügyi Követelmények) parkolási normatívája szerint ez kormányrendeletben szabályozott kötelességünk

– tette hozzá.

Bardóczi szerint a főváros csak annyit tud minimalizálni, hogy a korábbi 1000 helyet 700-ra csökkentheti. Persze ha kikerül a Nagycirkusz a területről, akkor a kötelező parkolószám tovább csökkenthető, de ez kormánydöntést igényel, szögezte le.

Élni fogok még, amikor mind meghalunk?

Vannak, akiknek már nincsenek kérdéseik,
És vannak, akik az Indexet olvassák!
Támogasd te is a független újságírást, hogy ebben a nehéz helyzetben is tovább dolgozhassunk! Kattints ide!