Hagyományos tanévkezdést vár Maruzsa Zoltán

2020.07.13. 10:53

Remélhetőleg hagyományosan, normál munkarendben lehet elkezdeni az új tanévet, de arra is fel kell készülni, hogy esetleg ismét digitális oktatásra kell átállniuk az iskoláknak a koronavírus-járvány miatt – idézte az MTI a köznevelésért felelős államtitkárt, aki hétfőn a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában beszélt a koronavírus-járvány lehetséges következményeiről.

Bármikor jöhet a homeschooling

Maruzsa Zoltán szerint ősszel remélhetőleg elkerülhető a rendszerszintű átállás a digitális munkarendre, és csak ott kell erről döntést hozni, ahol járványügyileg szükséges. A tanév kezdetéig még másfél hónap van, ez idő alatt az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján vizsgálják, milyen új technológiai megoldásokat lehet használni, ha újra otthoni oktatás lesz – tudatta.

A tanév legelejét arra is használják majd, hogy felkészüljenek a rendkívüli eseményekre.

Az államtitkár beszélt arról is, hogy a a járványügyi helyzet ellenére sikeres tanévet zárt az ország, elvégre

  • egyetlen napra sem szünetelt az oktatás, illetve
  • meg tudták szervezni az érettségit, a szakmai vizsgákat és a felsőoktatási felvételit.

Eredmény az is, hogy

AZ ÉRETTSÉGI JEGYEK ÁTLAGA IDÉN 3,61 VOLT, AMI NEM TÉR EL A 2013 ÉS 2019 KÖZÖTTI ÁTLAGEREDMÉNYEKTŐL, AMELYEK 3,57 ÉS 3,71 KÖZÖTT ALAKULTAK.

Az államtitkár kiemelte: az elégtelen osztályzatok aránya idén csupán 0,89 százalék volt, ez javulást jelent a 2013 és 2019 közötti időszak 1,5 és 1,02 százalék között mozgó értékéhez képest.

A tantárgyankénti eredményekre térve ismertette: középszinten nincs statisztikai eltérés, a három fő tantárgy esetében az elmúlt évek átlaga 3,45, idén pedig 3,47. Azokból a tantárgyakból, amelyekből kevesebben vizsgáztak, vannak eltérések, de azok sem jelentősek.

Más lesz, mint volt

Májusban már beszélt arról Maruzsa, hogy az új tanév várhatóan nem csak online indul el, de jelezte, hogy így is más lesz, mint korábban. Jóval nagyobb teret kap a digitális oktatás, miután a március 15. után online platformra kényszerűen áttért oktatás pozitív tapasztalatai is hasznosíthatók. 

Szükség van ugyan a tanár-tanítvány viszony visszahozására, a közösségépítésre, de Maruzsa szerint a tanárok élesben próbáltak ki olyan technikákat, amelyeket nem próbáltak volna ki, így jövőre a digitális kultúrára átkeresztelt informatika tárgy még alkalmasabb lehet a távoktatásra.