Szervác, Imola
12 °C
16 °C

Tehermentesítené a pedagógusokat az új köznevelési stratégia

2020.09.07. 12:36
A stratégia rögzíti, hogy rendszerszintű pedagógushiány nincs, a tanárok munkáját támogató szakemberek, segítők ugyanakkor nincsenek elegen, emiatt a tanároknak sok nem pedagógiai jellegű feladatot kell elvégezniük.

A legújabb, 2030-ig szóló köznevelési stratégia fontos célként tűzte ki a tanárok tehermentesítését és a lemorzsolódás csökkentését – írta a hétfői Magyar Nemzet.

A lap közölte: sokkal több asszisztensre van szükség, hogy a pedagógusok az érdemi feladataikra koncentrálhassanak. A tervek között szerepel továbbá a tanárképzések reformja, emellett javítanának a nyelvoktatáson, új iskolákat és tanuszodákat építenének, és több figyelmet szentelnének a külhoni magyar diákoknak.

Az új köznevelési stratégiát az Emberi Erőforrások Minisztériuma készítette el a felkészülés jegyében az Európai Unió következő fejlesztési ciklusára.

A dokumentum tizennégy beavatkozási irányt határoz meg.

Egyebek mellett még tovább javítanák a pedagógusok felkészültségét és megbecsültségét, kiterjesztenék az óvodáztatást, fejlesztenék a fiatalok idegennyelv-tudását, a digitális kompetenciákat, a rászorulók hozzáférését, valamint erőteljesebben csökkentenék a korai iskolaelhagyók arányát.

A stratégia rögzíti, hogy rendszerszintű pedagógushiány nincs, a tanárok munkáját támogató szakemberek, segítők ugyanakkor nincsenek elegen, emiatt a tanároknak sok nem pedagógiai jellegű feladatot kell elvégezniük. Az iskolai étkezés lebonyolítása, a hiányzásokkal kapcsolatos adminisztráció, a mérések, vizsgák és orvosi vizsgálatok szervezése, vagy éppen a továbbtanulás adminisztrációja asszisztensekre is rábízható, akikből többre van szükség – idézte a Magyar Nemzet a dokumentumot.