Eljárást indított a BKK szellembusza miatt a fővárosi kormányhivatal

2020.10.07. 18:00

Eljárást indított a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) szemben Budapest Főváros Kormányhivatala a jelenleg nem működő repülőtéri, 100E jelzésű buszjáratra szóló jegyértékesítése miatt.

A kormányhivatal az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében azt írta: az eljárást az után indították, hogy a kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályára közérdekű bejelentés érkezett.

A BKK a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Deák Ferenc tér között közlekedő, 100E jelzésű járatát a koronavírus-járvány miatt nem üzemelteti, ennek ellenére a vonaljegyeket továbbra is értékesítette, megvásárolhatók voltak a jegyautomatákból és a mobiljegy-alkalmazáson keresztül is. Az eddigi információk alapján az utasok 16 ezer jegyet vásároltak a nem létező járatra, amellyel a fővárosi fenntartású BKK 14 millió forintos kárt okozott a vásárlóknak.

A kormányhivatal adatszolgáltatásra kötelezte a BKK-t, választ kell adnia többek között arra, hogy hol és milyen módon hívták fel a közlekedők figyelmét a járat szüneteltetésére, a járat megszüntetése óta hány jegyet értékesítettek összesen, illetve milyen intézkedéseket tesz a BKK, hogy a megvásárolt vonaljegyek ellenértékét visszafizessék a fogyasztóknak – olvasható a közleményben. 

A BKK szombaton közleményében tudatta, hogy módosították a jegyautomaták szoftverét, így azokból már nem vásárolható jegy a 100E repülőtéri buszra és a jövő héttől a koronavírus-járvány miatt nem közlekedő hajókra. A két lehetőség kiiktatása 2,8 millió forintba került. Mint akkor írták, a 100E közlekedésének leállásáról tavasszal tájékoztatták az utasokat, de mivel a leállást rövid időre tervezték, továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra.

Közölték akkor azt is, hogy a társaság elismeri a felelősségét, a fel nem használt jegyek eladásából származó 14 millió forintot visszatérítik a vásárlóknak, illetve jótékony célra fordítják.