„Hiányzik a BKK-ból az elhivatott, szakmai vezetés”

2020.10.25. 14:32

Gál Mihály, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi utastájékoztatási vezetője, a BKV- és a MÁV-figyelő blog egykori alapító-szerkesztője egy csütörtöki Facebook-bejegyzésben élesen kritizálta a BKK utastájékoztatásának a minőségét. Szerinte forrásmegvonás, létszámcsökkentés, a szakmai iránymutatás és a kontroll teljes hiánya jellemzi a területet, miközben a jó szakemberek elszivárognak.

Nem irigylem azokat, akiknek ezekből kellene kitalálni, hogy most hol jár és hol áll meg a metró, és melyik állomás akadálymentes...

– írta a Facebook-oldalán Gál Mihály, aki olyan fotókat mellékelt a bejegyzéséhez, amelyek szerint nem egyértelmű, hogy mely megállókban áll meg az M3-as metró.

Az Indexen csütörtökön írtuk meg, hogy ünnepélyesen átadták a budapesti M3-as metró felújított déli szakaszát. A korábban már befejezett északi és a napokban átadott déli szakasz megújítása után a középső, a Nagyvárad tértől a Lehel térig tartó szakasz rekonstrukciója november 7-től kezdődik, és a BKV tervei szerint 2022 év végéig tarthat majd.

A KÖKI-n lévő vonalcsík szerint a Lehel tér és Újpest között nem jár a metró, de egy másik totem szerint végig jár, és megáll a Klinikáknál, a Corvin-negyednél, a Ferenciek terén és az Arany János utcánál is, ahol amúgy most megállás nélkül haladnak át a vonatok. Van olyan térkép, ami szerint az Ecseri út és a Pöttyös utca akadálymentes állomás, de a középső szakasz nem akadálymentes, aztán van olyan totem, ami szerint az Ecseri és a Pöttyös ugyan nem akadálymentes, de mindenhol megáll a metró, ott is, ahol nem. Erre aztán egy külön tájékoztatót is ragasztottak egy pici vonalcsíkkal, hogy bocs, de a totemen hülyeség van...

– hívta fel a figyelmet bejegyzésében Gál Mihály.

Azt is írta:

minden korábbi BKK-vezér tudta, hogy az utastájékoztatás a cég egyik legfontosabb, leglátványosabb területe, és ha ott hiba van, akkor nagyon „hamar anyázni kezdenek az utasok”, a hibás tájékoztatókról készült képekkel pedig „nagyon könnyű médiahabot verni”.

Éppen ezért kaptak meg minden eszközt és forrást ahhoz, hogy megfelelően működtessék az utastájékoztatást.

Ez a szemlélet most teljes egészében hiányzik, forrásmegvonás, létszámcsökkentés, a szakmai iránymutatás és a kontroll teljes hiánya jellemzi a területet, ahonnan lassan a jó szakemberek is elszivárognak, mert nem figyel rájuk senki

– közölte Gál Mihály.

A BKK korábbi utastájékoztatási vezetője sajnálja azokat a volt kollégáit, akik most is éjjel-nappal azon dolgoznak, hogy fenntartsák az utastájékoztatásnak azt a színvonalát, amit hét év alatt kemény munkával közösen felépítettek.

Egyszerűen hiányzik a BKK-ból az elhivatott, szakmai vezetés, az utastájékoztatási osztály élére hetek óta képtelenek új vezetőt kinevezni

– tette hozzá.

Egy hozzászóló a bejegyzés alatt azt írta:

„Valóban, az indulás pillanatában nem volt minden a helyén, de mi és a BKK-s kollégák is igyekszünk, a Népliget, Határ út és Köki állomásokon már javítottuk, az Ecseri út és Pöttyös utca állomásokon a hét elején javítjuk, amit kell.”

A hozzászólásra válaszoló Gál Mihály szerint azonban a rendszerszintű problémákat ez nem fogja megoldani.

Nem irigylem azokat, akiknek ezekből kellene kitalálni, hogy most hol jár és hol áll meg a metró, és melyik állomás...

Közzétette: Gál Mihály – 2020. október 22., csütörtök