Januárban folytatódhat M3-as metróvonal alagútfelújítása
Január 11-én kezdődik az alagút teljes körű korszerűsítése az M3-as metróvonal középső szakaszán. Az M3-as metróvonal középső szakaszának alagúti munkáira vonatkozó szerződésmódosításról szándéknyilatkozatot fogadott el a BKV Zrt. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. Ha a szándéknyilatkozatot megállapodás követi, akkor hónapok óta tartó vita végére kerül pont a főváros és a Switelsky között.
Január 11-én indulhat a teljes körű felújítás a metróvonal középső szakaszán, a Nagyvárad tér és a Lehel tér között, ahol jelenleg metrópótló buszok közlekednek.
A BKV közleményében az áll, az M3-as metróvonal alagút-rekonstrukciójára mintegy 48 milliárd forint értékben kötött szerződést 2017. szeptember 4-én a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel. A középső vonalszakasz állomásainak elhúzódó felújítása miatt szükségessé vált egy, az építési munkákra vonatkozó harmonizált ütemterv kialakítása, ezzel összefüggésben az alagút-felújításra szóló szerződés díjának és határidejének módosítása. A szándéknyilatkozatban 9,1 milliárd forint többletköltség elszámolásában állapodtak meg a szerződő felek. A pótmunkák fedezetének biztosítására 5 százalék tartalékkeret áll rendelkezésre, így a szerződés értéke 9,5 milliárd forinttal emelkedhet – írja a BKV.
A metrófelújítás bizonytalan, csak a közlekedési káosz biztos
Az alagút ködébe vész a megállapodás a BKV és az építőcég között.
A hatóságok jóváhagyása után írhatják alá a még hátralévő alagúti munkák elvégzésére a most elfogadott szerződésmódosítást. A középső szakaszt várhatóan 2023 januárjában adják át.
Buszbérlési pályázat: visszalépett a panaszos, megszüntették az eljárást a BKV ellen
Új pályázatot ír ki a fővárosi cég, amelyen az ellene fellépő TTP is tervezi indulást.
(Borítókép: MTI. Fotós: Máthé Zoltán)