Aláírták a megállapodást a budai fonódó villamoshálózat folytatásáról

2020.12.24. 11:57

Aláírtuk a megállapodást Karácsony Gergely főpolgármesterrel a Budai Fonódó villamoshálózat II. üteme, azaz a Műegyetem rakparti villamos megépítésére szóló projekt átvételére – közölte Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója a közösségi oldalán.

Vitézy Dávid emlékeztet, hogy Fürjes Balázs államtitkár a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) októberi ülésén tett javaslatot arra, hogy több, a kormány, illetve a főváros egyetértését bíró beruházást a kormány vállaljon át és a Budapest Fejlesztési Központ valósítson meg.

A BFK vezérigazgatója arról is tájékoztat, hogy az Európai Unió hivatalos lapjában is megjelent már a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamoshálózat következő ütemének teljes körű engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére.

A vonalszakaszra korábban már készültek tervek, de a kormány és az FKT döntése alapján ezek átdolgozása szükséges, hogy minimálisra tudjuk csökkenteni a villamos építésével érintett fák számát, a parti gyalogos és kerékpáros útvonalat végig akadálytalanul biztosítsuk. Továbbá a terveket illeszteni szükséges a Déli Körvasút átépülő új hídfőjéhez, mely lényegesen tágasabb átvezetésre enged teret a Kopaszi gát kapujánál

– írja Vitézy Dávid.

A budai fonódó villamoshálózat második ütemében a Duna partján folytatódik a Szent Gellért tértől délre, a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon át a Kopaszi gát térségéig. A végállomás a Budafoki útnál lesz, a vonal csatlakozik majd a Déli Körvasút új, Nádorkert megállójához is.

A Budapest Fejlesztési Központ irányításával készülő új vonal részben füves pályán, a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén tárja fel az egyetemi negyedet (BME, ELTE) és az Infoparkot, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a Kopaszi-gát közparkjának és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is.

Vitézy Dávid azt írja, mivel a korábbi tervek erős bírálatot kaptak a kerékpárosoktól, az áttervezés egyik célja most, hogy végig egy valóban jól használható, folyamatos bicikliút álljon rendelkezésre.

A lakossági véleményeket is figyelembe vevő terveket a Főváros, a BKK – Budapesti Közlekedési Központ, a BKV Zrt. és a XI. kerület Újbuda Önkormányzat közreműködésével fogják véglegesíteni. Az előkészítési feladatokat a kormány a központi költségvetésből finanszírozza, a munkát Fürjes Balázs, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár felügyeletével valósítják meg. A tervek várhatóan 2021-re készülhetnek el.

Két fontos lépést is tettünk ma a Budai Fonódó villamoshálózat folytatása érdekében: 1. Aláírtuk a megállapodást...

Közzétette: Vitézy Dávid – 2020. december 24., csütörtök