Megkezdődhet az utascentrum építése a Keleti pályaudvaron

2021.01.15. 12:46

Megszületett a kormánydöntés az évente 11 millió embert fogadó, 137 éves Keleti pályaudvar utascentrumának az építéséről – tudatta a MÁV az MTI-vel. 

A közlemény szerint az eredményes közbeszerzési eljárás és a kialakításhoz szükséges források is rendelkezésre állnak a munkálatok megkezdéséhez, amely várhatóan az év végéig fognak tartani. A MÁV szakemberei által megtervezett és a Budapest Fejlesztési Központtal (BFK) együttműködve előkészített, közel 1,6 milliárd forint értékű beruházás a kormány és az Európai Unió finanszírozásával valósulhat meg.

A fejlesztés az utasok eddiginél komfortosabb kiszolgálását teszi lehetővé:

egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljáró szint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften.

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója még a tavalyi év végén egy Facebook-posztjában tette közzé az utascentrum látványterveit

A Kormány 1984/2020. sz. határozatával még közvetlenül az ünnepek előtt döntött a Keleti pályaudvar aluljárószintjének...

Posted by Vitézy Dávid on Monday, December 28, 2020

A MÁV pénteki tájékoztatása szerint az utascentrum a peronszint alatti, a jelenlegi belföldi pénztárak és a pénztárak előtti terület teljes átépítésével valósul meg több mint 1542 négyzetméteren. A 200-250 négyzetméteres ügyféltérben 9 új pénztári és 2 új ügyfélszolgálati pultot alakít ki a vasúttársaság; az egyik pultot a mozgássérült munkavállalók igényeinek megfelelően.

A belföldi és nemzetközi menetjegy-értékesítésen túl az utascentrum területén működik majd az információs és az ügyfélszolgálati iroda, és egy szolgáltatásértékesítő iroda is az utasok rendelkezésére fog állni, ahol a csoportos utazásokkal kapcsolatos igényeket lehet intézni. A közlekedési, várakozási terek, a gyereksarok és a biztonsági őr pultja is az új utascentrumban kap helyet.

A MÁV kiemelt céljai között szerepel a menetjegyváltási idő csökkentése: az utasok gyorsabb kiszolgálása érdekében ügyfélhívó irányítja majd a megfelelő munkaállomáshoz a várakozó utasokat. A pályaudvaron 18 jegykiadó automata fogja szolgálni a gyorsabb jegyváltást, többségük az utascentrumban és környékén, de a vágányoknál is megtalálhatóak lesznek.

Az ügyféltérben központilag vezérelt, modern és látványos utastájékoztatási kijelzőket helyeznek el, és a pályaudvaron megszokott hangosbemondó is informálja az ügyet intéző vagy vonatindulásra váró utasokat.