Mátyás
1 °C
15 °C

Fürjes Balázs: álhír a 400 forintos fővárosi dugódíj

2021.01.20. 16:39
A főváros által megismert kormányzati háttéranyag szerint csak akkor csillapítaná érdemben a Galvani híd a belváros forgalmát, ha 400 forintos dugódíjat vezetnének be. Fürjes Balázs kérdésünkre városházi kacsának nevezte a hírt.

A főváros egy kormányzati háttérdokumentumra hivatkozik, mely szerint a 400 forintos dugódíj nélkül a Galvani híd „nem hozná a számokat”. Azaz a Galvani híd csak akkor csökkentené a belváros autóforgalmát, ha alkalmanként 400 forintot fizetne minden autós Pesten a Hungária körút, Budán pedig az ahhoz csatlakozó úgynevezett budai körút keresztezésekor.

Karácsony Gergely közösség oldalán azt írta,

NÉGYSZÁZ FORINTOS DUGÓDÍJJAL ÉS AUTÓS SÁVOK ELVÉTELÉVEL TERVEZ A KORMÁNY, MERT A GALVANI HÍD CSAK ÍGY BIZTOSÍTJA A REMÉLT ÉS SZÜKSÉGES FORGALOMCSÖKKENTÉST BUDAPESTEN.

Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke a Telexen megjelent véleménycikkében úgy fogalmaz:

AZ ÚJ HÍDHOZ KAPCSOLÓDÓAN VÁRT FORGALOMCSILLAPÍTÁSI HATÁST ELSŐSORBAN NEM IS A HÍDTÓL KELL VÁRNI A KORMÁNY SZERINT, HANEM AZ AZZAL PÁRHUZAMOSAN BEVEZETNI TERVEZETT DUGÓDÍJTÓL ÉS BELVÁROSI SÁVELVÉTELEKTŐL.

Balogh Samu pár sorral lejjebb már azt írja, hogy nehezen lehet komolyan venni a dugódíj tervét, mert az ellentétes a kormány a politikájával. A hivatkozott kormányzati háttéranyagot szerettük volna bemutatni az Indexen, de a fővárosi önkormányzat sajtóirodája későbbre ígérte, hogy megküldi a dokumentumot.

„Au-tós-ül-dö-zés”

Karácsony Gergely Facebook oldalán úgy reagált,

dugódíjat suttyomban, lopakodva bevezetni nem lehet. Ezért mondjuk, hogy a Galvani hídról nem csak csilivili látványterveket kell mutogatni, hanem érdemi, minden részletre kiterjedő párbeszédet kell folytatni a budapestiekkel

A főpolgármester hozzátette, hogy a kormány valós szándékai szemben állnak a propagandájával. Majd felszólította a kormányt:

talán el is kezdhetnénk a higgadt, felelős, Budapest jövőjét, élhetőségét, tiszta levegőjét szolgáló partnerséget, a budapestiek bevonásával.

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár miután elmondta az Indexnek, hogy álhír a dugódíj, egy Twitter posztban zárta le a vitát:

CSUPA NAGYBETŰVEL, LASSAN, HOGY A VÁROSHÁZÁN IS MEGÉRTSÉK: A KORMÁNYNAK ESZE ÁGÁBAN SINCS TÁMOGATNI A DUGÓDÍJAT.

Fürjes Balázs nyomatékosítva cáfolatát hozzátette: az autósüldözés, a megszorítások, az adóemelés Karácsony Gergely politikája. Mi az adócsökkentésben hiszünk és az emberekre bízzuk, hogy mikor, mivel szeretnének közlekedni.

A Galavani-híd a tervek szerint naponta 50 ezer autóval csökkentené a belváros forgalmát. Az új Duna hídról és a fejlesztést övező vitákról itt irtunk részletesen:

Kapcsolódó

Láthatáron Budapest gigafejlesztése

Lezárult az új Duna-híd úthálózatának pesti nyomvonalára vonatkozó társadalmi egyeztetés és hatásvizsgálata.