Mátyás
1 °C
15 °C

Hazudott a 888, az Origo és a TV2, pert nyert ellenük két aktivista

MicrosoftTeams-image (2).png
2021.02.12. 10:31

Pert nyert két, a kormánysajtóban lejáratott aktivista, akik a Társaság a Szabadságjogokért szervezettől (TASZ) kértek jogi segítséget, mert a 888, a TV2 és az Origo valótlanul állították róluk azt, hogy a 2018-as túlóratörvény elfogadása elleni tüntetéseken törtek, zúztak, és az volt a céljuk, hogy pusztítsanak – derül ki a TASZ Indexnek elküldött közleményéből. A 888 „arcképcsarnokot” készített azokról, akik a tiltakozásban valamilyen formában aktív szerepet vállaltak, ez pedig megjelent az Origón és a TV2 Tények riportjában is.

A 888 és az Origo korábban nem nyújtott be érdemi ellenkérelmet, így velük szemben az aktivisták már korábban megnyerték a pert, a bíróság sérelemdíj megfizetésére kötelezte a médiumokat, és közzé kellett tenniük a bíróság döntését. A TASZ ügyfelei a sérelemdíjat megkapták ugyan, de a helyreigazítást mostanáig nem tették közzé. 

A legújabb hírek szerint a csütörtöki tárgyaláson már csak a TV2 vett részt. A bíróság teljes egészében helyt adott a keresetnek, így a csatorna Tények című műsorában fel kell olvasni az ítélet rendelkező részét, és sérelemdíjat is kell fizetniük.

A kormány az általa irányított médiumokat arra használja, hogy széles körben terjesszen manipulatív üzeneteket. A rendszert jellemzi, hogy a kormánnyal szemben kritikát megfogalmazó emberekről, civil szervezetekről, aktivistákról egyoldalú, lejárató és gyakran szándékosan valótlanságot tartalmazó híradások, cikkek jelennek meg. Mi olyan társadalomban szeretnénk élni, ahol a sajtó felelősséggel tájékoztat, és feltárja az igazságtalanságokat, nem pedig fegyverként használják, hogy eltántorítsák az embereket attól, hogy fellépjenek az érdekeiért

– ezzel indokolta Bodrogi Bea, a TASZ ügyvédje, hogy miért fontos fellépni a jogsértő gyakorlatok ellen.

Borítókép: A 2018-as túlóratörvény elfogadása elleni tüntetés – Huszti István / Index