Kezdődhet a kelenföldi csomópont továbbfejlesztése
Ma reggel tette közzé a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a nyílt európai uniós közbeszerzési felhívást amelynek nyomán elindulhat a XI. kerületben az őrmezői közlekedési csomópont áttervezése. A BKK még 2014 előtt készített erre terveket, ami szerint a metró indulása után nem sokkal kész lett volna az őrmezői oldalon egy autóbusz-terminál, de végül a metróprojektből kimaradt ez az elem. A múlt heti Fővárosi Közfejlesztések Tanácsán aztán az a döntés született, hogy a kormány átveszi a Fővárostól a fejlesztést; ennek első lépése a most pályázatra kiírt tervezés - írta közösségi oldalán Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója.
Az elképzelés szerint
az elővárosi Volánbuszok végállomása átkerül az Etele térről az őrmezői oldalra, így a Volánbusz és a BKK járatai a jövőben egy közös, fedett, terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várni. A fejlesztés nyomán a kelenföldi P+R kapacitás 1000 férőhelyről legalább 1500-ra bővül, és egy többszintes parkolóház is megépülhet.
A nyertes tervezőnek javaslatot kell majd tennie a buszvégállomás Etele téren felszabaduló területének, a zöldterületek növelésével megvalósított hasznosítására. Azt is megvizsgálnák, hogy kialakítható e egy-, a vágányok felett átívelő új vasútállomási épület, mely közvetlenül kapcsolódna az összes peronhoz.
A Dél-budai Centrumkórház tömegközlekedési megközelíthetőségét is javítanák a 19-es és 49-es villamosok átvezetésével az őrmezői oldalra és onnan az új szuperkórházhoz. A villamos lehetséges nyomvonal-vezetési változataira olyan tanulmány készül a most induló munka keretében, mely a nyomvonal kiválasztására alkalmas és a későbbi műszaki tervezés alapjául szolgálhat.