Gergely
6 °C
23 °C

Forgalomra kész Magyarország legokosabb hídja

2021.04.25. 18:36
Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár a közösségi oldalán számolt be arról, hogy egy sikeres és eredményes teszt után vasárnap estétől megindulhat a forgalom a Duna felett átívelő új sínpályán, az új Déli összekötő hídon a Rákóczi híd mellett.

A hidat nyugodtan nevezhetjük fővárosunk legújabb hídjának, hiszen a régi, elavult hídszerkezeteket teljesen kicseréljük a Déli összekötő híd esetében – írta Fürjes Balázs a Facebook-oldalán. Az államtitkár tájékoztatása szerint a régi szerkezet első darabjának cseréje fejeződött most be, „ráadásul mindössze 1 év kellett egy teljesen új híd helyére illesztéséhez”.

Az államtitkár szerint Magyarország „legokosabb” hídjáról van szó, a szenzorok segítségével ugyanis a nap 24 órájában, folyamatosan mérik a vonatok hídra gyakorolt hatását, a mérnökökhöz minden információ valós időben jut el.

A vasárnapi tesztelésen két, egyenként 120 tonnás M62-es mozdony (népszerű nevén Szergej) különböző sebességekkel haladt át az új hídon. Óránként 5, 20, 40, 60, 80 kilométeres sebességgel mentek, a legvégén a 80-ra gyorsult mozdonyok maximális fékerővel lefékeztek, hogy azután újra fölgyorsítsanak. Mindezt azért, hogy a fékezéskor, illetve gyorsításkor föllépő erők következményeit is mérni lehessen.

Fürjes Balázs arról tájékoztatott, hogy a teszt sikeres és eredményes volt, ez pedig azért jó hír, mert épül a déli körvasút, és az új híd annak fontos eleme.

A cél az, hogy Budapest gyorsabban és kényelmesebben legyen átjárható vasúttal, illetve a vasút legyen a legjobb közlekedési eszköz az elővárosokból és sokkal többet használt eszköz Budapesten belül is.

Ezért bővítik és korszerűsítik a vasutat délen: Kelenföld és Ferencváros között három új megállót is létesítenek a jobb átszállási kapcsolatok érdekében. Ezzel azt szeretnék elérni, hogy minden közlekedő gyorsabban, kényelmesebben érjen célba, kevesebb legyen a dugó, és tisztább a levegő.

Az államtitkár arra is felhívta a figyelmet: a főváros és a Karácsony Gergely által is támogatott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia garantálja, hogy a vasút fejlesztésével megduplázódik az elővárosokból vasúttal érkezők száma.

Fürjes Balázs azt is hozzátette, hogy a budapesti és elővárosi vasútfejlesztések lehetővé teszik, hogy

  • minden Budapest környéki településről 15 percenként indul majd vonat Budapestre, azaz óránként négy vonat indul a főváros felé,
  • minden vonattal legalább három különböző metróra át lehet majd szállni közvetlenül,
  • mindez végre egyetlen jeggyel vagy bérlettel is lehetséges lesz, létrehozzák a BKK, a BKV, a Volán, a MÁV és a HÉV tarifaközösségét.