Sajnálja a szállásközvetítő iroda, de még nem tud fizetni

GettyImages-1024172822
2021.08.11. 16:19

Frissítés!

Válasz érkezett az Adrialin szállásközvetítő cégtől, amely tegnapi nap több befizetett utas szállását mondta vissza. Levelükben azt írják: 

Előző tájékoztatásunknak megfelelően a foglalás sajnos nem lehetséges. A cég helyrállítási folyamat alatt áll. Az említett eljárás célja többek között az, hogy a lehető leghamarabb vissza tudjuk fizetni Önnek a befizetett pénzt.

Hiába fizették be időben horvátországi szállásukat, nem tudta elfoglalni a lefoglalt apartmant az a fiatal pár, akik pénteken indulnának Sibenikbe – tájékoztatta szerkesztőségünket az egyik pórul járt utazni vágyó.

Elmondása szerint még májusban foglaltak szállást az Adrialin oldalon az augusztus 13–22. közötti időszakra, amelyet ki is fizettek. A rég eltervezett nyaralást azonban beárnyékolta az az e-mail, amely ma érkezett a szállásszervező irodától.

Kaptunk egy e-mailt az Adrialintól, hogy ne utazzunk, mivel a szállásunkat nem rendezték az ingatlantulajdonos felé, a cég valószínűleg csődöt jelent, és a pénz visszafizetéséről sincs semmi információ

– írta az olvasó. 

Beszámolt róla, hogy keresték az ingatlantulajdonost, hogy több információt kapjanak a szállás lemondásáról, aki arról tájékoztatta a fiatalokat, hogy a szállásszervező Adrialin már korábban e-mailben visszamondta a foglalást azzal az indokkal, hogy a 

a pénzt nem tudják elutalni számukra, és a szállásadó nyugodtan próbálja meg kiadni másnak a szállást a megadott időpontra. 

Utazni vágyó olvasónknak végül a horvát szállásadó segített másik szállást találni, de felháborítónak tartja, hogy egy Magyarországon kedvelt és sokak által használt szállásfoglaló portál milyen nehéz helyzetbe sodorta őket, illetve feltehetően sok száz más utazni vágyót. 

Az Adrialin szállásközvetítő honlapja él ugyan, de az ott megadott telefonszámon géphang tájékoztat arról, hogy a megkeresések magas száma miatt e-mailben vegyék fel velük a kapcsolatot. 

Svájci cég, amely nehezen elérhető 

Dr. Salamon András utazási jogra specializálódott jogász megerősítette, hogy az Adrialin utazásszervező céggel kapcsolatban problémák merültek fel, de a cég nem jelentett még csődöt. 

A szakember szerint a nemzetközi cég Svájcban van bejegyezve, így az európai uniós fogyasztóvédelmi jogszabályok nem érvényesíthetők teljes mértékben.

A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy abban az esetben, ha online módon foglal bárki utazást vagy szállást, érdemes nagyon alaposan eljárni, vagyis pontos információt kérni nemcsak az utazás és a szállás részleteiről, de a szerződés lemondásának lehetőségéről és a befizetett összeg visszaigényléséről is. 

Egy másik magyar szállásközvetítő, a Szállás.hu is úgy véli, kellő alapossággal elkerülhetők a kellemetlen meglepetések. Javaslataik közt szerepel, hogy amennyiben előlegfizetési kötelezettség van beállítva, érdemes időben átutalni a szükséges összeget, ugyanis ennek hiányában a szállás elállhat a szerződéstől, vagyis kiadhatja a szobát másnak, illetve azt tanácsolják, hogy a foglalást követően vegyék fel a kapcsolatot a szállásadóval direktben, a részletek egyeztetése miatt e-mailben, telefonon vagy akár üzenetben, így jó előre megnyugodhat az utazó, hogy tényleges szállás várja-e.

(Borítókép: Prisma by Dukas / Universal Images Group / Getty Images)