Móric
9 °C
15 °C

Hoffmann Rózsa: Nincs keresnivalója a genderideológiának az óvodában és iskolában

2021.08.18. 12:23

A Magyar Nemzet interjút készített Hoffmann Rózsával, a második Orbán-kormány oktatásért felelős államtitkárával, valamint Fodor Gáborral, a Horn-kormány művelődési és közoktatási miniszterével. Fodor Gábor azt mondta, hogy szerinte óvodában még egyértelműen korai a szexuális felvilágosítás, míg Hoffmann Rózsa arról beszélt, hogy a genderideológiának sem az óvodákban, sem az iskolákban sincs helye.

Azt hiszem, az óvodában korai lenne még a szexuális felvilágosítás. Véleményem szerint ezzel a kérdéssel az általános iskola felsőbb osztályaiban és a középiskolában kell foglalkozni

– mondta Fodor Gábor. Hozzátette: a pszichológusoknak kell dönteni arról, hogy mikor és milyen formában lehet megkezdeni a gyermekek szexuális felvilágosítását, amibe – a szülők és a középiskola egyetértése esetén – civil szervezeteket is be lehetne vonni.

Fodor Gábor arról is beszélt, hogy az Egyesült Államokban már előfordul, hogy transzneműek részvételével igyekeznének érzékenyíteni az óvodásokat LMBTQ-szervezetek. Kifejtette:

Nagyon nem lenne szerencsés, ha hazánkban is hasonló helyzet alakulna ki. Az oktatási intézményeket nem szabad gender- vagy bármilyen más propaganda színterévé tenni, ám a szexuális felvilágosításra az iskolákban is szükség van.

A volt miniszter azt is bírálta, hogy a pedofiltörvénybe építették be a homoszexualitásra vonatkozó passzusokat. Szerinte a jogszabály nyelvezete lehetőséget ad a melegség kriminalizálására, az olyan gumifogalmak pedig, mint például a „homoszexualitás népszerűsítése”, bizonytalansághoz és találgatásokhoz vezetnek.

Nem megengedhető, hogy a propagandisztikus céllal megjelenő, önmagukat NGO-nak nevező szervezetek „érzékenyítsenek” a közoktatási intézményekben, pláne az óvodákban

– mondta ugyanezzel a témával kapcsolatban Hoffmann Rózsa. Szerinte szexuális felvilágosításra az iskolákban csak 14 éves kor után van szükség, amikor a gyermekek már kellően érettek biológiailag és szellemileg.

Arról is beszélt, hogy szerinte „ha az igazgatónak helyén van az esze”, akkor nem engedélyez az iskolában olyan foglalkozásokat, amelyek a gyermekeket érzékenyítenék, és ezáltal veszélyeztetnék a fejlődésüket. Hozzátette: az LMBTQ-propaganda (...) magyar nép többségének szellemiségétől, törekvéseitől és alkotmányától” idegen szemléletet jelenít meg. Ez nem jelenti azt, hogy az eltérő nézeteket nem kell elfogadni, de az oktatásban nincs helyük – vélekedett a korábbi államtitkár.